Căpșunile pot preveni și trata ulcerul stomacal provocat de alcool

Un studiul a demonstrat că proprietăţile antioxidante ale căpşunilor pot acţiona ca o barieră protectoare împotriva ulcerului de stomac, în special la persoanele care abuzează de consumul de alcool.
Romania TV
31 oct. 2011, 11:30
Căpșunile pot preveni și trata ulcerul stomacal provocat de alcool

Persoanele care suferă de ulcer la stomac ar trebui să consume căpşuni proaspete, mai ales dacă boala apare ca urmare a consumului excesiv de alcool, arată un studiu publicat în revista americană PLoS (Public Library of Science), citat de metrofrance.com.

Studiul realizat pentru descoperirea de noi mijloace de protecţie a stomacului a demonstrat că proprietăţile antioxidante ale căpşunilor pot acţiona ca o barieră protectoare împotriva ulcerului.

În cadrul studiului, o echipă de cercetători italieni, sârbi şi spanioli au hrănit un grup de şoareci cu bucăţi de căpşuni timp de zece zile şi apoi le-au provocat tulburări gastrice, administrându-le etanol. Un alt grup de şoareci a primit şi el etanol, însă fără să consume căpşuni în prealabil. Rozătoarele care mâncaseră căpşuni au avut mai puţine ulceraţii decât cele care nu consumaseră astfel de fructe.

Cercetătorii au descoperit că antioxidanţii din căpşuni ajută nu numai peretele stomacului, ci acţionează şi asupra elementelor de apărare şi a enzimelor din corp. Consumul de căpşuni poate reduce şi tulburările de dinaintea sau de după apariţia inflamaţiei.

Noile descoperiri ar putea permite dezvoltarea unor noi tratamente împotriva ulcerelor provocate de consumul de alcool, de infecţii virale sau de unele medicamente, cum ar fi aspirina.

Alte studii arătaseră deja cum căpşunile pot întări răspunsul globulelor roşii la stresul oxidant, care anunţă adesea cancere şi alte boli cronice.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
El e jucătorul cu care Dinamo a câștigat 570.000 de euro doar împrumutându-l. E în continuare sub contract cu „câinii”
Capital.ro
Regula care poate aduce bani în plus la pensie. Totul începe cu 100 de lei pe lună. Dan Sulică: Este aur curat
Playtech.ro
Poate unul dintre soţi să treacă o casă pe numele copilului fără acordul celuilalt soţ? Explicaţia legală a unui avocat
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Fără CASS, dar și pensii și indemnizații mai mari. Anunțul zilei
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți