Consumul moderat de alcool nu are beneficii pentru sănătatea vârstnicilor

O echipă de oameni de știință din Noua Zeelandă a anunțat, marți, că a destrămat credința populară potrivit căreia consumul moderat de alcool aduce beneficii asupra sănătății, informează Xinhua.
Iulian Tudor
31 ian. 2017, 07:10
Consumul moderat de alcool nu are beneficii pentru sănătatea vârstnicilor

Cercetători de la Colegiul Medical din cadrul Universității Massey au descoperit că dintre cele peste 2.900 persoane din Noua Zeelandă cuprinse în studiu, cu o medie de vârstă de 65 de ani, circa 45% dintre bărbați și sub 25% beau în fiecare zi. „Inițial, am descoperit că bărbații și femeile mai în vârstă care consumau una până la două porții de băutură pe zi, considerați băutori moderați, aveau o sănătate mai bună decât cei care nu consumau alcool sau decât cei care beau în exces”, susține într-un comunicat conducătorul studiului, dr. Andy Towers.

Însă am aflat de asemenea că aceiași consumatori moderați aveau un statut socio-economic mai înalt decât cei care beau în exces. Acest fapt îngreunează concluzia că o sănătate bună se datorează consumului moderat de alcool„, a precizat acesta.

După ce oamenii de știință au luat în considerare în analiza lor statutul socio-economic al vârsnicilor din Noua Zeelandă au descoperit că orice asociere dintre consumul moderat de alcool și sănătate era în mod semnificativ mai redusă în situația femeilor și complet inexistentă în cazul bărbaților.

Acesta este unul dintre primele studii din lume care caută să afle dacă obiceiul de a consuma alcool are beneficii pentru adulții în vârstă. Rezultatele noastre susțin un calup de cercetări internaționale care demonstrează că există puține dovezi ale unor beneficii ale consumului de alcool asupra sănătății oamenilor tineri sau bătrâni, care nu pot fi justificate prin alți factori de viață”, a declarat Towers. „De fapt, cercetarea noastră sugerează că sănătatea adulților mai în vârstă nu reflectă „cât de mult” beau; reflectă „cine” bea. Consumatorii moderați tind să fie mai bogați, cu stiluri de viață care încurajează o sănătate mai bună, așa că se pare că există o relație între obiceiul lor de a bea alcool și statusul legat de sănătate„, a mai spus cercetătorul.

Ținând cont că băutorii în vârstă sunt mai predispuși riscurilor asociate consumului de alcool în comparație cu cei mai tineri, aceasta este o descoperire importantă„, a precizat Towers.

Citeşte şi Obişnuieşti să consumi alcool? Vezi ce se întâmplă cu neuronii tăi din cauza băuturii

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Destinația de lux în care a ajuns Maria Iordănescu. Unde s-a relaxat, de fapt, fiica lui Anghel Iordănescu
Capital.ro
Regula care poate aduce bani în plus la pensie. Totul începe cu 100 de lei pe lună. Dan Sulică: Este aur curat
Playtech.ro
Românii care nu au acest document pentru locuință pot primi amenzi uriașe. Mulți află prea târziu
Adevarul
Pîslaru: 40% dintre români la vârsta activă nu lucrează - și cel mai greu abia urmează, când se pensionează decrețeii
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
Nu Hagi, Balaci sau Dobrin! Liță Dumitru, fără echivoc: ”El a fost cel mai mare fotbalist pe care l-a avut România. Valoare mare de tot”
MediaFlux
Horoscopul weekendului 13–14 iunie 2026. Ce rezervă astrele pentru fiecare zodie
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți