Consumul moderat de bere poate contribui la reducerea osteoporozei

Un stil de viață echilibrat și o alimentație atent aleasă care să includă și un consum moderat de bere pot reprezenta cele trei coordonate ale unui regim de viață ideal, dedicat femeilor, susține președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, doctorul Corina Zugravu.
Iulian Tudor
17 feb. 2015, 16:54
Consumul moderat de bere poate contribui la reducerea osteoporozei

Cu rol în menținerea sănătății sistemului osos, siliciul este un pion important în prevenția osteoporozei. Berea conține acest element, ceea ce îi poate asigura o poziție de neînlocuit într-o dietă echilibrată destinată femeilor. Astfel, datorită acestui conținut de siliciu, un consum moderat de bere poate contribui la reducerea incidenței osteoporozei. Totodată, și în cazul unei alte teme extrem de interesante în rândul femeilor, menținerea siluetei, berea vine cu vești bune. Rezultatele studiului pe care Centrul de Studii l-a efectuat anul trecut și care a vizat relația între consumul de bere și indicatorii de masă corporală, au revelat, fără echivoc, că un consum moderat de bere nu are nicio influență asupra siluetei, celebra „burtă de bere” rămânând un simplu mit, a afirmat, într-un comunicat, medicul Corina Zugravu.

Potrivit acesteia, femeile aflate la menopauză care consumă unul sau două pahare de bere pe zi pot avea oase mai puternice.

Astfel, în urma unor studii efectuate la nivel internațional, femeile care au consumat o cantitate moderată de bere au avut o densitate osoasă a coloanei și a șoldurilor cu 5-8% mai mare decât cele care nu au consumat bere deloc. „Acest fapt poate fi pus pe seama conținutului de siliciu al berii, un element important pentru creșterea și dezvoltarea oaselor. În funcție de tipul de bere consumat, cantitatea de siliciu variază de la 6.4 miligrame per litru până la 56.5 mg/ L. Astfel, berile care dețin concentrații mari de malț și de hamei sunt cele mai bogate în siliciu, cum este cea de tip lager„, a susținut Corina Zugravu.

Ea a arătat că un consum moderat de bere nu influențează circumferința abdominală, raportul talie/ șold sau indicele de masă corporală.

Berea conține sodiu, carbohidrați, proteine și chiar vitaminele B2 și B6, iar 350 de ml de bere conțin 150 de calorii, 13 g de carbohidrați, 1.5 g de proteine, 0 gde grăsimi și 5% alcool. Berea conține antioxidanți naturali care pot influența în mod pozitiv starea de sănătate a organismului. Aceștia au ca sursă malțul (orz), cât și hameiul, din care este fabricată berea. Hameiul conține flavonoide, antioxidanți chiar mai puternici decât cei conținuți de ceaiul verde sau soia. Un consum moderat de bere înseamnă o cantitate de 660 ml/ zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei, cu o concentrație alcoolică de maxim 5%„, a mai susținut președintele Centrului de Studii despre Bere Sănătate și Nutriție.

CITEŞTE ŞI: A postat o fotografie sexy pe Facebook, în timp ce iubitul său era la bere cu prietenii. Ce a urmat FOTO

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Culisele succesului lui David Popovici: a intrat în istoria Campionatelor Europene! Fotoreportaj Fanatik de la cursa de AUR de la Paris
Capital.ro
Te poate costa 1.730 de lei fără să-ți dai seama. Greșeala pe care mulți șoferi o fac zilnic
Playtech.ro
Curent mai scump din toamnă, presiune pe gaze și căldură la iarnă. Ce se pregătește pentru facturile românilor
Adevarul
Radu Drăgușin, detalii teribile despre accidentarea care aproape i-a încheiat cariera: „Multă durere, am învățat să merg din nou!”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Șoferul care a provocat tragedia din Brașov, plasat sub control judiciar. Ce i-au interzis procurorii
iamsport.ro
Mihai Rotaru a spus ce pachet de acțiuni deține, de fapt, la Universitatea Craiova: ”Pot să rămân și cu mai puțin!”
MediaFlux
Tradiții și obiceiuri pentru ziua de 15 august. Ce este interzis să faci de Adormirea Maicii Domnului
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat