Memoriile unui scenarist: Corina Dănilă, prea grăsuţă pentru sex în telenovele FOTO

O ţară întreagă a vizionat, cu sufletul la gură, telenovela "Numai iubirea". Dar dacă pe ecran toate erau perfecte, iată că în culise se petreceau tot felul de drame. Despre toate acestea a povestit scenaristul Eugen Patriche, în cartea sa,"Două vieţi – Amintiri despre televiziune".

10 dec. 2015, 12:04
Memoriile unui scenarist: Corina Dănilă, prea grăsuţă pentru sex în telenovele FOTO

În 2004, primul serial românesc „Numai iubirea” a spart audienţele, însă puţini ştiu că în timp ce Oana Zăvoranu (42 de ani), interpreta Andreei Damaschin, era una dintre cele mai serioase actriţe de pe platourile de filmare, protagonista Corina Dănilă (43 de ani) era plină de fiţe şi se simţea eclipsată de Zăvo.

Citeşte şi Alexandru Papadopol: „Scenele de sex sunt cele mai dificile”

Scenaristul Eugen Patriche (71 de ani) a povestit în cartea sa, „Două vieţi-Amintiri despre televiziune”, pe care o va lansa în curând, lucruri care n-au răsuflat niciodată: „Oana s-a impus ca o certitudine. Corina era angajata postului Acasă şi a insistat să joace, având rolul «fetei bune». S-a definitivat distribuţia şi rolul Corinei a suferit schimbări drastice în scenariu. Din învăţătoarea de 20 de ani neştiutoare în ale dragostei au făcut-o profă de engleză cu ceva trecut amoros! Deşi s-a achitat corect de rol şi s-a asociat la succesul imens al proiectului, Corina n-a fost niciodată mulţumită, simţindu-se eclipsată de impactul personajului Oanei”, a scris acesta.

Însă la adresa Oanei scenaristul are numai cuvinte de laudă: „Îmi amintesc de începuturi, de seriozitatea şi de maturitatea Oanei, care rezolva neaşteptat de bine scenele dificile, de respectul cu care îmi cerea «dom’ Patriche, îmi daţi voie să bag ceva texte de la mine?» şi acceptam, aşa cum îi lăsam şi pe ceilalţi. Oana a făcut rolul vieţii, a fost un atu pentru film, prestaţia ei fiind uşor ţinută în loc de interdicţia caraghioasă dată de Pepe de a nu se săruta cu alţii! După primul episod unde s-a cam giugiulit în pat cu Papi – Alexandru Papadopol -, omul a devenit deplasat de gelos (şi la ce i-a folosit?)”.

Pentru Corina Dănilă „Numai iubirea” a fost, de altfel, şi singura telenovelă în care a jucat, iar Patriche nu a fost deloc impresionat de prestaţia ei: „M-am speriat vizionând proba ei. Prezenţa sa fizică nu se potrivea deloc cu ceea ce-mi imaginam şi n-am ezitat să-mi exprim dezacordul în faţa producărilor. Necazul Corinei e că pe ecran arăta mai plinuţă decât în realitate şi nu poseda acel aer de sexualitate agresivă. Dar mie nu-mi inspira nici acel parfum de puritate şi inocenţă cu care dotasem personajul «pozitiv». Poate că sunt subiectiv, dar prestaţia ei e singura din serial care nu m-a convins, invidia profesională o împingea spre spectaculos. De fapt, a încercat să-i ţină piept Oanei la o scenă când rivalele se întâlneau în faţa biroului de arhitectură. Amândouă au ieşit din text, Corina căutând replici usturătoare, dar era pe un teren unde Oana nu poate fi bătută”, a mai scris scenaristul.

Citeşte şi Cele mai bune locuri pentru sex spontan

Criss Ciobănaşu, o «fătucă netalentată»

Tânăra a participat ca şi caz umanitar la „Dansez pentru tine”, fiind apoi adoptată de Ruxandra Ion, producătoarea telenovelei. A urmat cursuri de canto, actorie şi i-a oferit roluri în telenovele. Patriche povesteşte cum a pregătit „Pariu cu viaţa”, în care Criss avea rol principal. Prin 2010 se dorea o telenovelă pornind de la o posibilă schimbare de bebeluşi şi incendiul de la Maternitatea Giuleşti. „Fătuca pe care Ruxandra aproape o adoptase, gest frumos omeneşte, creştea şi trebuia să devină vedetă cu toate că nici fizicul nu o ajuta, iar talentul nu o dădea afară din casă”, a mai adăugat Eugen Patriche.

„Lili Sandu se credea actriţă”

Solista, care a jucat în „Numai iubirea”, iar apoi în „Păcatele Evei”, nu a fost pe placul tuturor: „Au existat, de-a lungul anilor, colaborări cu multe tinere. Lili mă obligă să accentuez o remarcă, adesea neprofesioniştii par a reprezenta o mare descoperire, dar, ulterior, folosirea lor în roluri mai mult sau mai puţin potrivite dă greş. Dacă primeşti un rol potrivit sau scris pe măsură iese bine şi chiar începi să te crezi actor! Aşa şi cu Lili Sandu, după prestaţia pe o partitură care i se potrivea au distribuit-o în «Păcatele Evei» şi necazul e că deja se credea actriţă!”, îşi aminteşte Eugen.