Cum poate ciocolata, cafeaua sau ceaiul să crească speranţa de viaţă. Descoperirea surprinzătoare a cercetătorilor

Îmbătrânirea şi speranţa scăzută de viaţă este cauzată, cel puţin parţial, de stresul oxidativ. O echipă de cercetători condusă de Ivana Ivanovi-Burmazovi,, de la Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) din Germania, împreună cu colegi din Statele Unite, a descoperit că zincul poate activa o moleculă organică ce ajută la protejarea împotriva stresului oxidativ.
Alina Costache
04 nov. 2018, 11:29
Cum poate ciocolata, cafeaua sau ceaiul să crească speranţa de viaţă. Descoperirea surprinzătoare a cercetătorilor

Zincul este un mineral de care oamenii au nevoie pentru a rămâne sănătoşi. Cercetătorii de la FAU, împreună cu Christian Goldsmith de la Auburn University, Alabama (SUA), au descoperit că zincul poate proteja organismul împotriva superoxidului responsabil de stres oxidativ atunci când este luat împreună cu un component găsit în alimente precum cafeaua, ceaiul, vinul şi ciocolata, scrie Phys.

Acest component este un grup de hidrochinonă găsit în polifenoli – substanţele din plante responsabile pentru miros şi gust. Zincul activează grupul hidrochinonelor, producând o protecţie naturală împotriva superoxizilor – un produs secundar al „respiraţiei” celulelor umane care afectează biomoleculele organismului, spre exemplu proteinele sau lipidele, dar şi genomul uman. Superoxizii au un rol şi în procesul de îmbătrânire şi în apariţia unor boli precum cancerul sau afecţiunile neurodegenerative.

Doar hidrochinona nu este capabilă să dezintegreze superoxizii, dar dacă este combinată cu zincul, se poate crea un compus care imită o enzimă numită SOD. Aceasta poate proteja corpul de procesele de degradare cauzate de oxidare. În acest mod, superoxizii pot fi metabolizaţi iar afecţiunile organismului pot fi prevenite.

Sursa: descopera.ro

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Darius de la Mireasa a spus adevărul despre împăcarea cu Alexandru. Ce s-a întâmplat, de fapt, între cei doi 
Fanatik.ro
Singurul semn de întrebare la U Craiova pentru returul cu KupS. Cum arată primul „11” al lui Coelho. Exclusiv
Capital.ro
România pierde aproximativ 680 MW după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Importurile de energie devin principala soluție pentru acoperirea deficitului
Playtech.ro
Ai trimis bani către un IBAN greșit. Mai poți anula transferul după ce a fost făcut?
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un depozit de uleiuri și mase plastice din Lumina a fost cuprins de foc! În operațiunea de stingere au fost mobilizate echipaje din trei județe
iamsport.ro
Cum l-a numit Victor Becali pe Mircea Sandu, la 16 ani de când a fost acuzat de fostul șef al FRF că a distrus fotbalul românesc: ”Mai luai o căpățână!”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat