Cum trebuie să fie preparată cafeaua ca să nu ai probleme cu colesterolul. Evită aparatele de cafea

Știați că modul în care preparați cafeaua vă poate afecta sănătatea? Potrivit unui studiu recent, licoarea care ne trezește de dimineață poate crește nivelul colesterolului în sânge, dacă este făcută la aparatele obișnuite de cafea.
Alina Costache
27 mart. 2025, 11:42
Cum trebuie să fie preparată cafeaua ca să nu ai probleme cu colesterolul. Evită aparatele de cafea

Cum trebuie să fie preparată cafeaua ca să nu ai probleme cu colesterolul.Un nou studiu provoacă îngrijorare în rândul iubitorilor de cafea.

Cum trebuie să fie preparată cafeaua ca să nu ai probleme cu colesterolul. Studiul despre care trebuie să afle toți românii

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii suedezi, cafeaua preparată la aparatele obișnuite ar putea conţine niveluri ridicate de diterpenele, compuşi produşi de plante care au efecte asupra organismului uman.  Două dintre acestea,  cafestolul şi kahweolul, au fost legate de creşterea nivelului de colesterol lipoproteic cu densitate scăzută (LDL).

Citește și Băutori de cafea, vi se pregătește ceva! Interdicție dictată de Uniunea Europeană. Nimic nu va mai fi la fel

Suedezii au măsurat nivelurile de diterpene din cafeaua preparată cu o serie de aparate de cafea şi tehnici comune.

„Am studiat 14 aparate de cafea şi am putut observa că nivelurile acestor substanţe sunt mult mai ridicate în cafeaua de la aceste aparate decât în cea de la aparatele obişnuite de cafea cu filtru de picurare. De aici deducem că procesul de filtrare este crucial pentru prezenţa acestor substanţe care cresc colesterolul în cafea”, spune David Iggman, nutriţionist clinic la Universitatea Uppsala, potrivit Mediafax. 

Cercetătorii au calculat beneficiile pentru o persoană care bea trei ceşti de cafea pe zi, cinci zile pe săptămână. Schimbarea cafelei de la maşină cu una făcută la un aparat cu filtru de hârtie ar putea reduce colesterolul LDL suficient pentru a minimiza riscul de boli cardiovasculare aterosclerotice cu 13% în decurs de 5 ani şi cu 36 % în decurs de 40 de ani.

Citește și Câtă cafea poți bea zilnic și când. Explicațiile nutriționistei Mihaela Bilic

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Codruța Filip, uimită de comportamentul lui Florin Prunea, la Desafio. Întâmplarea pe care nu o va uita
Capital.ro
Prețuri carburanți miercuri, 10 iunie. Benzina și motorina s-au ieftinit. Unde este cel mai mic preț la pompă
Playtech.ro
ANM a emis Cod galben de furtuni. Sunt așteptate vijelii, grindină și ploi torențiale în mai multe județe
Adevarul
Glumele românilor după erorile GPS din București: „Stăteam pe canapea și îmi zice că eram pe pista de la Băneasa. Ne pregăteam să decolăm”
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
Mircea Sandu l-a nedreptățit pe componentul Generației de Aur: ”Mi-au fost retrași 38.000 de dolari din cont”
MediaFlux
Horoscop 10 iunie. Luna în Berbec aduce energie bună și noroc pentru zodii
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți