Descoperire controversată! Cafeaua poate fi consumată şi de persoanele hipertensive. Cantitatea optimă recomandată

Ştim cu toţi că licoarea care ne face dimineţile mai frumoase şi ne dă energie, cafeaua, este contraindicată hipertensivilor. Totuşi, un studiu de dată recentă relevă faptul că lucrurile nu stau chiar aşa şi că un consum moderat de cafea poate duce chiar la scăderea tensiunii.
Alina Costache
27 feb. 2023, 13:46
Descoperire controversată! Cafeaua poate fi consumată şi de persoanele hipertensive. Cantitatea optimă recomandată

Potrivit studiului, consumul a trei sau mai multe cești de cafea pe zi a fost asociat cu o tensiune arterială periferică și centrală mai scăzută. Şi asta graţie unor compuși bioactivi care se fac responsabili de efectul de scădere a tensiunii arteriale. Este vorba, în principal, de acidul clorogenic, care este prezent în cea mai mare concentrație în boabele de cafea.

Autorii studiului punctează, totuşi, faptul că efectele cafelei asupra tensiunii arteriale sunt încă în dezbatere, în primul rând pentru că este dovedit că cofeina crește tensiunea arterială pe termen scurt.

Cafeaua, recomandată şi persoanelor hipertensive

Cafeaua conține cofeină, care poate crește și scădea tensiunea arterială în situații acute, dar conține și antioxidanți și compuși bioactivi care pot fi responsabili pentru efectul de scădere a tensiunii arteriale”, a explicat Megan K. Rhoads, unul dintre cercetătorii care au participat la studiu, potrivit healthline.com

Atunci când este procesat de microbiota intestinală, acidul clorogenic este descompus în metaboliți care pot scădea tensiunea arterială”, a adăugat Rhoads.

La rândul său, Dr. Debabrata Mukherjee, președintele Departamentului de Medicină Internă și profesor de medicină internă la Texas Tech University Health Sciences Center El Paso, a subliniat faptul că cofeina poate crește tensiunea arterială în cazul persoanelor care nu obișnuiesc să bea cafea, însă ceilalți compuși bioactivi contrabalansează acest efect cu un efect final neutru spre pozitiv asupra tensiunii arteriale.

Citeste si De ce să adăugi un strop de cacao în cafea. Beneficii uimitoare pentru sănătate

3 ceşti de cafea pe zi le sunt permise hipertensivilor

Pentru a-și desfășura cercetarea, echipa a examinat un eșantion care includea 720 de bărbați și 783 de femei care au participat la Brisighella Heart Study. Acest studiu în curs, care a început în 1972, include un eșantion reprezentativ din oraşul italian Brisighella. Specialiștii au analizat tensiunea arterială a participanților, obiceiurile privind consumul de cafea, dar și alte date relevante privind sănătatea cardiovasculară. În urma analizei datelor, au descoperit că consumul de cafea a fost asociat cu o tensiune arterială scăzută.

Tendința pare să fie pozitivă de la două cești de cafea în sus pe zi. Deci, consumul de cafea nu ar trebui să fie a priori interzis la consumatorii de cafea, dacă frica este că această licoare ar putea crește tensiunea”, a declarat Dr. Arrigo F.G. Cicero, autorul studiului.

Citeste si Elixirul tinereții – rețeta pe care o poți prepara cu ușurință la tine acasă. Înlocuiește cu succes cafeaua și încetinește îmbătrânirea

 

 

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
În plin război, Dan Șucu și-a deschis academie de fotbal la doar 300 de kilometri de Iran: „Un parteneriat ce sprijină căutarea de talente”
Capital.ro
Schimbare majoră pentru utilizatorii de carduri. Plata minimă obligatorie va crește treptat. Unde se aplică modificările
Playtech.ro
Ce monedă trebuie să alegi la POS în străinătate pentru a evita costurile suplimentare. Cum poți evita cursurile dezavantajoase
Adevarul
Scandalul ROBOR. Pot românii să își recupereze banii din rate? Ce spun experții
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
Banciu a numit naționalele uriașe care ”vor dezamăgi total” la Mondial: ”Zero barat!”
MediaFlux
Hidroelectrica anunță schimbare la facturi. Vizează doar anumiți clienți, în funcție de data din contract
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți