Descoperirea revoluționară din medicină. Ingredientul care face minuni în corp

Cercetătorii britanici au descoperit că un ingredient din alimente face minuni în organismul uman. Potrivit studiilor, acesta are capacitatea de a reduce cu 60% riscul de cancer ereditar.
Alina Costache
04 feb. 2025, 11:59
Descoperirea revoluționară din medicină. Ingredientul care face minuni în corp

O cercetare a oamenilor de știință condusă de Universitatea Newcastle din Marea Britanie, care a urmărit 1.000 de pacienți cu sindromul Lynch, o afecțiune moștenită genetic care crește riscul de apariție a mai multor tipuri de cancer, timp de aproape 20 de ani, arată că un ingredient folosit frecvent în bucătorie face minuni în corpul uman. Este vorba despre amidon, un ingredient care se găsește în legume, fructe, cereale și paste. Studiul a arătat că amidonul are capacitatea de a reduce cu 60% riscul de cancer ereditar.

Citește și: Din ce este făcută, de fapt, șunca de Praga vândută în supermarketurile românești. Dragoș Pătraru, avertisment pentru români

 

Descoperirea revoluționară din medicină. De ce ar trebui introdus amidon în dietă

Amidonul este un carbohidrat complex care este esențial în alimentația umana, fiind prezent în multe alimente, de la cereale la legume și fructe, arată experții britanici care au publicat studiul în revista Cancer Prevention Research, conform Futurism.

Cercetătorii de la Universitățile Newcastle și Leeds au plasat participanții în două grupuri în anul 1999. După aceea, a existat o perioadă scurtă de tratament, care a durat până în 2005.

Citește și: Alimente care îngrașă mai puțin. Mihaela Bilic spune cum poți mânca paste fără să te îngrași. „Nu mai sunteți bebeluși!”

În acest timp, fiecare persoană a primit câte o pastilă. Un grup a luat placebo (care nu conține niciun medicament), iar celălalt a primit o doză zilnică de amidon rezistent.

Cei care au luat pastila de amidon zilnică au avut un risc mult redus de a dezvolta cancer.

”Am descoperit că amidonul rezistent reduce o serie de tipuri de cancer cu peste 60%. Efectul a fost cel mai evident în partea superioară a intestinului. Acest lucru este important deoarece cancerele tractului gastro-intestinal superior sunt dificil de diagnosticat și adesea nu sunt depistate devreme”, a spus John Mathers, profesor de nutriție de la Universitatea Newscastle, din Marea Britanie, citat de ziare.com.

Oamenii de știință susțin că un consum zilnic de amidon rezistent, care se regăsește în banane, ovăz, mazăre, fasole, orez, paste, cereale, cartofi, pâine, legume (salata verde, ardei gras, ceapă) etc., ar schimba metabolismul bacterian al acizilor biliari, împiedicându-i să dăuneze ADN-ului din organism.

 

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Raluca Pastramă a dezvăluit că a slăbit 5 kilograme. Cum arată acum: „Mă laud singură”
Fanatik.ro
Dramă de nedescris în sportul mondial: a murit la doar 18 ani! Care este, de fapt, cauza decesului
Capital.ro
Ce se întâmplă cu o proprietate când lipsesc actele. Explicația care îi vizează pe mulți români
Playtech.ro
Ce pensie poate primi un român care a lucrat 40 de ani pe salariul minim. Calcul după regulile din 2026
Adevarul
Testul auto care a împărțit internetul. „Să le suspende permisele celor care au greșit!” Care este ordinea corectă de trecere
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Dezvăluiri uluitoare ale unui fost fotbalist din SuperLiga: ”Jucătorii nu erau plătiți de 3-4 luni și patronul a venit cu Bentley la club. Un coleg și-a pierdut mașina”
MediaFlux
Casa de Pensii, avertisment pentru pensionari. Ce se întâmplă cu cererile pentru recuperarea CASS
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat