Diabetul de tip 2, prevenit prin dietă personalizată pe bază de ADN

Adoptarea unei diete personalizate în funcție de analiza ADN poate contribui la gestionarea nivelului glicemiei și la reducerea probabilității de a dezvolta diabet de tip 2.
Alina Costache
15 mart. 2024, 09:43
Diabetul de tip 2, prevenit prin dietă personalizată pe bază de ADN

Anumite trăsături genetice pot preveni riscul unei persoane de a dezvolta afecțiuni cronice asociate cu alimentația, evidențiind necesitatea ajustării dietei, cum ar fi reducerea consumului de sare sau grăsimi saturate, pentru a scădea riscul cardiovascular sau limitarea consumului de zahăr și grăsimi saturate pentru a gestiona riscul de diabet de tip 2.

Citește și: Boala ficatului gras. Medic: Dacă e ficat gras, foarte probabil că grăsimile sunt şi în altă parte. În România nu avem un stil de viaţă care să asigure o perioadă lungă de supravieţuire

Un studiu pilot efectuat de Imperial College London și DnaNudge, publicat în Scientific Reports, care a implicat 148 de participanți cu niveluri crescute ale glicemiei și predispuși să dezvolte diabet de tip 2, a relevat că adoptarea unui plan de alimentație personalizat, bazat pe informații genetice și însoțit de consiliere nutrițională directă din partea unui specialist, a fost mai eficientă în reducerea nivelurilor de glucoză din sânge în comparație cu recomandările nutriționale tradiționale bazate pe ghidurile National Institute for Health and Care Excellence (NICE) din Marea Britanie.

Deși cercetarea se află în stadiu incipient, oamenii de știință spun că reprezintă un exemplu promițător al modului în care informațiile genetice ar putea ajuta la prevenirea bolilor cronice și la îmbunătățirea stării generale de sănătate, scrie Hotnews.ro.

Citește și: Câte feluri de mâncare trebuie să mâncăm la prânz. Explicațiile medicului Vlad Ciurea

„Profilul genetic al afecțiunilor cronice, cum ar fi diabetul de tip 2, obezitatea, hipertensiunea arterială și colesterolul din sânge ne pot indica ce alimente ar putea fi mai benefice sau mai dăunătoare în ceea ce privește reducerea riscului acestor afecțiuni, permițându-ne să adaptăm recomandările, în mod specific, în funcție de aportul alimentar de grăsimi, carbohidrați și alți macronutrienți. Studiul nostru pilot, în care am aplicat această abordare în cazul prediabetului, furnizează rezultate încurajatoare, sugerând că adoptarea unor diete personalizate pe baza profilului genetic ar putea reprezenta o intervenție eficientă, fie independentă, fie în combinație cu sfaturile standard bazate pe ghidurile NICE,” a declarat autorul senior al studiului, profesorul Regius Chris Toumazou.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Anunț de ultimă oră despre transferul lui Arnold Garita la FCSB. „Actele s-au semnat!”. Exclusiv
Capital.ro
Motorina se ieftinește de la miezul nopții. Bogdan Ivan: Efectul se vede imediat la pompă
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Planul lui Vladimir Putin! Moscova vrea preluarea controlului asupra Republicii Moldova după Ucraina și „prăbușirea NATO și UE din interior” (NYT)
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat