Dieta contra hipertensiunii

Ştiai că există o dietă special concepută pentru tratarea hipertensiunii arteriale? Este vorba despre dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension). Descoperă cum trebuie să fie ţinută!
Romania TV
10 feb. 2017, 10:36
Dieta contra hipertensiunii

Previne hipertensiunea arterială

Dieta DASH, promovată de Institutul Naţional de Sănătate din SUA, este utilă pentru a preveni şi a controla hipertensiunea arterială. Este, de asemenea, recomandată de reprezentanţii Departamentului American pentru Agricultură. Dacă vrei să o urmezi, nu o începe brusc, căci organismul tău are nevoie de o perioadă de adaptare

Slăbeşti pe termen lung

Eficacitatea dietei DASH în ceea ce priveşte pierderea în greutate a fost confirmată de mai multe cercetări în domeniu. La unele persoane s-au văzut pierderi în greutate de aproximativ 5 kg în 18 luni, în timp ce la altele cel puțin 9,5 kilograme în 4 luni . Ca și în orice dieta, scăderea greutăţii depinde de vârstă, de nivelul de activitate fizică, dar şi de metabolismul fiecăruia. Ceea ce este important este faptul că acest regim este unul sănătos, care nu este drastic şi care nu are urmări neplăcute asupra sănătăţii.

Citeşte şi  Remediul puternic care scade tensiunea arterială

Scade colesterolul rău

Regimul DASH reduce nivelul colesterolului „rău” şi „topeşte” grăsimile cu uşurinţă. Totodată, această dietă e de ajutor în prevenirea şi tratarea litiazei renale. La studiu au luat parte 41 de persoane care au urmat timp de opt săptămâni atât dieta DASH, cât şi una săracă în oxalaţi de calciu, cei care favorizează apariţia formaţiunilor la nivelul rinichilor.
Oamenii de ştiinţă au observat că participanţii care au urmat regimul DASH aveau un risc cu 35% mai redus de a dezvolta pietre la rinichi, spre deosebire de celălalt grup unde riscul scădea doar cu 14%.

Ce trebuie să mănânci

Acest regim recomandă consumul a 1 600 kcal zilnic pentru femeile care doresc să piardă repede kilogramele nedorite şi să reduci tensiunea arterială, 2 000 kcal pentru femeile care îşi doresc doar să regleze nivelul tensiunii şi pentru bărbaţii care vor să slăbească şi 2 600 kcal pentru bărbaţii care suferă de hipertensiune arterială. Se bazează pe brânzeturi slabe, cereale integrale, seminţe, fructe şi legume uscate, legume, fructe.

Află ce alimente sunt interzise în hipertensiune

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Anunț de ultimă oră despre transferul lui Arnold Garita la FCSB. „Actele s-au semnat!”. Exclusiv
Capital.ro
Incendiile de vegetație se extind în Europa. Mii de oameni au fost evacuați, iar sute de pompieri luptă cu flăcările
Playtech.ro
Motivul pentru care poţi observa o panglică galbenă prinsă de clanţa uşii. Mesajul pe care vor să îl transmită proprietarii
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Weekendul 15-16 august este influențat de ecourile Eclipsei de Soare în Leu. Ce se întâmplă cu zodiile de foc
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat