Dieta mediteraneană, posibilă soluţie pentru contracararea depresiei

Dieta mediteraneană, cunoscută pentru beneficiile sale asupra sănătății fizice, ar putea avea un impact semnificativ și asupra sănătății mintale, conform unui studiu recent realizat în Australia.
Mircea Filipescu
30 nov. 2024, 15:51
Dieta mediteraneană, posibilă soluţie pentru contracararea depresiei

Cercetarea efectuată de echipa de la Universitatea Deakin din Melbourne arată că acest stil de alimentație poate ameliora simptomele depresiei severe. Pe parcursul unui experiment de 12 săptămâni, cercetătorii au urmărit un grup de pacienți diagnosticați cu tulburări depresive majore. Participanții au adoptat o dietă bazată pe alimente precum proteine, fructe și legume proaspete, verdețuri, ulei de măsline și nuci. Rezultatele au fost promițătoare: o treime dintre pacienți au raportat o îmbunătățire semnificativă a stării lor de spirit și o reducere a simptomelor depresive.

Potrivit Felice Jacka, directoarea Centrului pentru Alimentație și Dispoziție din cadrul Universității Deakin, aceste constatări extind înțelegerea asupra efectelor dietei mediteraneene. Ea a explicat că acest tip de alimentație este deja recunoscut pentru beneficiile sale asupra sănătății cardiovasculare, reducerea riscului de diabet și creșterea longevității, iar acum aduce dovezi suplimentare privind efectele pozitive asupra sănătății mentale.

„Cunoșteam deja că dieta (mediteraneană — n.r.) are un impact foarte puternic asupra aspectelor biologice ale organismului nostru care influențează riscurile de depresie”, a declarat Felice Jacka pentru ABC.

Citeşte şi: Secretul pentru cea mai bună maioneză de casă, așa nu se taie niciodată. Bucătarii de top îl folosesc de ani buni

„Sistemul imunitar, plasticitatea creierului și microbiomul intestinal par să aibă un rol central nu numai pentru sănătatea noastră fizică, ci și pentru cea mentală. Iar alimentația, desigur, este factorul principal care influențează microbiomul intestinal”, a adăugat ea, potrivit Ziarului Unirea.

Această legătură dintre alimentație și sănătatea mentală subliniază importanța unei diete echilibrate nu doar pentru a preveni bolile fizice, ci și pentru a sprijini starea de bine psihică. Dieta mediteraneană, prin bogăția sa de nutrienți și alimente proaspete, pare să fie o soluție eficientă și accesibilă pentru ameliorarea tulburărilor depresive.

Studiul deschide noi perspective pentru tratamentul depresiei severe, sugerând că abordările nutriționale ar putea completa tratamentele tradiționale.

Citeşte şi: S-a deschis târgul de Crăciun din Piața Constituției. Tot în această seară au fost aprinse și luminițele din Capitală. Nicușor Dan, prezent la eveniment. „Să petrecem mai mult timp cu familia pentru că este cel mai important moment al anului”

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Dedeman majorează salariile angajaților din Grecia. Produsele românești vor avea prioritate în cele 17 magazine
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat