Femeile ar trebui să consume două piersici pe zi. Explicaţia cercetătorilor

Un cercetător de la universitatea Washington State a descoperit alături de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Texas A&M că anumiţi compuşi din piersici pot inhiba dezvoltarea celulelor de cancer de sân şi pot reduce abilitatea acestora de a se răspândi.
Alina Costache
29 mart. 2014, 13:37
Femeile ar trebui să consume două piersici pe zi. Explicaţia cercetătorilor

Oamenii de ştiinţă afirmă că aceşti compuşi ar putea fi adăugaţi terapiilor care reduc riscul de metastază, principala cauză de deces în cazul cancerului mamar şi al altor tipuri de cancer. Compuşii ar putea fi consumaţi sub formă de extras sau prin consumarea a două-trei piersici pe zi.

„Eu aş opta pentru trei piersici pe zi”, afirmă Giuliana Noratto, profesor de ştiinţe alimentare la Universitatea Washington State.

Studiul subliniază totodată importanţa unei alimentaţii sănătoase în prevenirea cancerului.

„Dacă avem suficiente fructe şi legume în dietă care ne pot oferi aceşti compuşi, am putea beneficia de un efect protector similar”, afirmă Noratto. Cercetătoarea studiază acum compuşi din grâu, orz, quinoa, mere şi produse lactate care ar putea juca un rol în prevenirea bolilor asociate obezităţii.

Pentru acest studiu, cercetătorii au implantat celule de cancer mamar sub pielea şoarecilor, scrie descopera.ro. După ce au lăsat celulele timp de o săptămână să se stabilească în corpul animalelor, cercetătorii au hrănit şoarecii cu diferite doze de polifenoli din piersici, compuşi care ajută plantele să contracareze efectele dăunătoare ale radiaţiei ultraviolete de la soare.

„Sunt mai multe studii care arată că aceşti compuşi acţionează ca antioxidanţi şi protejează astfel ADN-ul de daune care pot produce cancer”, spune Noratto. Cercetătorii au vrut să vadă dacă aceşti compuşi pot da startul unui set de reacţii care să inducă celulele canceroase să se sinucidă.

CITEŞTE ŞI Medicii de familie, recompensaţi pentru cazurile de cancer depistate în fază incipientă

„Nici nu ne-am gândit la metastază când am început studiul. Surpriza a fost atunci când am analizat plămânii şi am descoperit că aceşti compuşi nu doar că au inhibat dezvoltarea tumorii, dar au inhibat şi nivelul metastazei din plămâni”, a spus cercetătoarea.

Mai mult, la 12 zile distanţă cercetătorii au văzut că şoarecii hrăniţi cu o doză mare de polifenoli aveau tumori care se dezvoltaseră mai puţin şi care nu prezentau formaţiunile de vase de sânge care ajută celulele canceroase să se răspândească în alte părţi ale corpului. Tumorile din acei şoareci prezentau totodată un nivel mai mic al enzimelor care joacă un rol în răspândirea cancerului.

Dozele date şoarecilor, dacă ar fi crescute pentru nivelul unei persoane de 60 de kilograme, ar putea fi obţinute din 2-3 piersici pe zi sau dintr-un supliment alimentar care să conţină o pudră cu extras de polifenoli din piersici.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Dedeman majorează salariile angajaților din Grecia. Produsele românești vor avea prioritate în cele 17 magazine
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat