Fereşte-te de acest aliment în Postul Crăciunului. E pericol pentru toate româncele. Avertismentul transmis de nutriţionistul Mihaela Bilic!

Astăzi începe oficial Postul Crăciunului. Credincioşii din toată ţara care sunt dispuşi să ţină acest regim vor renunţa la carne, ouă, brânză, lapte și, în unele zile, la ulei.
Alina Costache
15 nov. 2021, 09:13
Fereşte-te de acest aliment în Postul Crăciunului. E pericol pentru toate româncele. Avertismentul transmis de nutriţionistul Mihaela Bilic!

Fereşte-te de acest aliment în Postul Crăciunului. Totuşi, în această perioadă, Mihaela Bilic atrage atenţia asupra unui alt produs, care deşi nu este interzis de Biserică ar trebui să îl consumăm în cantităţi cât mai mici sau chiar să renunţăm la el.

Fereşte-te de acest aliment în Postul Crăciunului. E pericol pentru toate româncele. Avertismentul transmis de nutriţionistul Mihaela Bilic!

Postul Nașterii lui Iisus Hristos sau Postul Crăciunului, așa cum este cunoscut de toată lumea, durează 40 de zile, începând cu data de 15 noiembrie și până la 25 decembrie. Lăsatul secului este pe 14 noiembrie.

În acest post credincioșii ar trebui să postească de carne, brânză și ouă, în timp ce lunea, miercurea și vinerea se consumă mâncare fără ulei și fără vin. În zilele de marți și joi se face dezlegare la untdelemn și vin.

Mai mult, sâmbetele și duminicile, se dezleagă de untdelemn, pește și vin. Dacă în zilele de luni, miercuri și vineri Biserica Ortodoxă prăznuiește vreun sfânt mare, însemnat în calendar cu cruce neagră, creștinii pot consuma untdelemn și vin. De hramul bisericii sau vreo sărbătoare însemnată în calendar cu cruce roșie se face dezlegarea și la pește.

În ziua de Ajun se mănâncă abia seara și doar grâu fiert îndulcit cu miere, covrig, turte din făină și poame deoarece cu semințe a ajunat și Daniil proorocul și cei trei tineri din Babilor, care au prevestit și așteptat Nașterea Mântuitorului.

Totuşi, Mihaela Bilic a anunțat că nu consumul de zahăr duce la obezitate, ci prea multă carne.

”Prea multe proteine la vârsta de 4 ani= kilograme în plus la 7 ani. Dacă până acum dădeam vina pe zahăr și grăsimi pentru excesul de greutate, studiile recente arată că prea multă carne duce la obezitate.

International Journal of Obesity a publicat un studiu portughez făcut pe 2000 de copii în cadrul proiectului Generația XXI. Cercetătorii au constatat ca un consum excesiv de proteine (de 2-3 ori doza zilnică) la vârsta de 4 ani se traduce printr-un IMC crescut câțiva ani mai târziu.

Nevoile organismului sunt de 1 g proteine /kilogram corp/zi, însă în țările dezvoltate se consumă mult mai mult. Mâncăm chiar și de 3 ori pe zi carne, când ar trebui să mâncăm de 3 ori pe săptămână. Și nu doar carnea e vinovată, ci și consumul în exces de mezeluri și semipreparate, ouă brânzeturi sau chiar proteine de origine vegetală.

De frica îngrășatului mulți copii primesc meniuri bogate în proteine și sărace în carbohidrați, când de fapt făinoasele dau energie pentru mișcare iar excesul de proteine predispune la obezitate. Singura soluție pentru controlul siluetei este diminuarea consumului global de mâncare, adică mai puține proteine, mai puțin zahăr, mai puține grăsimi… Chiar dacă pare ciudat, e mai sănătos să fii flămînd decât îndopat cu carne/proteine!”, a scris Mihaela Bilic, pe Instagram.

Citeşte şi: Mihaela Bilic: Murăturile, cea mai bună sursă de vitamine şi fibre naturale în timpul iernii. Conțin milioane de bacterii benefice per gram

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Liță Dumitru a luat cea mai grea decizie a vieții și a izbucnit în lacrimi: „Am ales fotbalul înaintea unui copil care este un geniu”
Capital.ro
Robotaxiurile intră în Europa: unde vor fi lansate primele curse
Playtech.ro
Cât costă şezlongurile la Nisipurile de Aur în 2026. Preţuri actualizate pentru românii care merg în Bulgaria: „La banii ăștia le cumpăr”
Adevarul
Zelenski și-a schimbat aeroportul de plecare pentru vizitele externe. Liderul ucrainean a utilizat pentru prima dată aeroportul din Chișinău nu pe cel din Polonia
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
Banciu a numit naționalele uriașe care ”vor dezamăgi total” la Mondial: ”Zero barat!”
MediaFlux
Vouchere de vacanță pe 2026. Angajații care încep să primească tichetele
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți