Florin Cîţu: „Contribuabilii plătitori de impozit pe profit vor primi o bonificaţie de 5% şi 10%”

Plătitorii de impozit pe profit vor primi o bonificaţie, calculată asupra impozitului pe profit datorat pe 25 aprilie 2020, de 5 şi respectiv 10%, a declarat, joi seara, la finalul şedinţei de Guvern, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, notează Agerpres.
Romania TV
26 mart. 2020, 20:58
Florin Cîţu:

„A doua Ordonanţă de Urgenţă se referă la măsuri fiscale pe care le-am aprobat în această şedinţă de Guvern, şi avem două articole. În primul rând, pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit există o bonificaţie calculată asupra impozitului pe profit datorat pe 25 aprilie 2020, astfel: 5% pentru contribuabilii mari stabiliţi potrivit ordinului nr 3609/2016, 10% pentru contribuabilii mijlocii potrivit ordinului nr 3610/2016 şi 10% pentru ceilalţi contribuabili, care nu se încadrează la litera A şi B”, a menţionat Florin Cîţu.

El a mai menţionat că pentru importuri la medicamente, echipamente de protecţie şi alte dispozitive sau echipamente medicale şi materiale sanitare care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea şi combaterea COVID-19, nu se mai solicită plata taxelor pe valoare adăugată, pe perioada stării de urgenţă şi încă alte 30 de zile după încetarea stării de urgenţă.

„În acest fel, reducem birocraţia şi încercăm să aducem cât mai multe importuri în ţară ale acestor materiale, fără să stăm să plătim TVA în vamă şi să întârziem acest proces”, a mai spus ministrul Finanţelor.

Astfel, potrivit MFP, importatorii de kituri de testare, medicamente şi echipamente de protecţie pentru COVID-19 vor beneficia de amânarea plăţii TVA în vamă. „Guvernul a aprobat, joi, amânarea plăţii TVA în vamă pentru firmele plătitoare de TVA care importă kituri de testare COVID-19, echipamente de protecţie şi dezinfectanţi, echipamente medicale şi medicamente pentru tratarea persoanelor care au contactat virusul”, se menţionează într-un comunicat al Ministerului Finanţelor.

Potrivit MFP, taxa aferentă acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidenţiază de către importatori în decontul de TVA, atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă.

Citeşte şi: Ministrul Economiei: O firmă românească va produce de săptămâna viitoare 150.000 de măşti de protecţie pe zi

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Soacra Mirelei Vaida, declarații savuroase despre nora ei! Cum se înțelege concurenta de la Asia Express cu mama soțului
Fanatik.ro
Patron străin la CSA Steaua! Victor Pițurcă, anunț bombă în direct: “E un consorțiu imens, zeci de milioane de euro gata de investit!”
Capital.ro
Ajutoare sociale, calendar complet octombrie 2026. Când intră alocațiile, indemnizațiile și ajutorul de incluziune pentru 7 milioane de români
Playtech.ro
Greșeala pe care mulți proprietari de panouri fotovoltaice o fac toamna. Poate reduce producția de curent exact înainte de iarnă
Adevarul
Bagajul de mână, inclus în prețul biletului. Noile reguli care schimbă călătoriile cu avionul în UE
wowbiz.ro
Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Mihai și-a pierdut viața în Italia, după ce s-a izbit violent cu motocicleta de un zid
iamsport.ro
România - Suedia 0-1! Haosul continuă: încă un eșec pentru Hagi pe banca naționalei
MediaFlux
Se pregătește suspendarea lui Nicușor Dan! George Simion cere parlamentarilor PSD să semneze pentru suspendarea președintelui
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte