Impozitul pe casă, NOUTĂŢI. Cum se calculează şi până la ce dată ai reducere

Impozitul pe locuință 2019 trebuie plătit anual de oricine are o clădire în proprietate, impozit care se calculează în funcție de mai multe elemente.
Iulian Tudor
28 feb. 2019, 05:20
Impozitul pe casă, NOUTĂŢI. Cum se calculează şi până la ce dată ai reducere

Statul acordă o reducere de 10% pentru cei care își plătesc impozitul pe locuință 2019 integral până pe 31 martie. Însă, în mod normal, impozitul se poate plăti în două tranșe egale, pe 31 martie și pe 30 septembrie.

Pentru cei care au în proprietate mai multe clădiri care se află în aceeași unitate administrativ-teritorială, impozitul se calculează și se plătește cumulat.

Citește şi Veşti proaste pentru şoferi: Preţul carburanţilor auto în România, fără taxe, a depăşit media UE

Plata impozitelor se poate face și online, prin intermediul site-ului ghiseul.ro, însă acest lucru trebuie verificat, deoarece nu toți primarii au aderat la această platformă. În tot cazul, pentru plata online este nevoie de un user și o parolă care se obțin de la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale după depunerea unei cereri și a unei copii după actul de identitate.

Cine nu plătește impozitul pe locuință 2019

Pentru clădirile aflate în proprietate sau coproprietatea veterailor, văduvelor de război și a văzuvelor nerecăsătorite, persoanele cu handicap, a persoanelor încadrate în gradul 1 de invaliditate, a reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat cât și a minorilor cu gradul 1 de invaliditate.

Totodată nu se plătesc impozite nici pentru „clădirile care sunt utilizate ca sere, solare, răsadnițe, ciupercării, silozuri pentru furaje, silozuri și/sau pătule pentru depozitarea și conservarea cerealelor, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru alte activități economice”, se spune în Codul fiscal.

În luna mai a.c. a fost adusă o modificare codului fiscal în sensul că au fost adăugate categorii de persoane care sunt scutite de plata impozitelor, respectiv: persoanele care supraveghează, au în îngrijire sau în întreținere persoane cu handicap grav sau accentuat, respectiv gradul I de invaliditate.

Cum se calculează impozitul pe locuință 2019

Impozitul pe locuință 2019 se calculează aplicând o cotă între 0,08% 0,2 asupra valorii clădirii. În general cota se stabilește de către Consiliul General al Municipiului București.

Valoare se obține înmulțind suprafața construită cu valoarea impozabilă.

Mai multe detalii pe dcbusiness.ro.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Ella, fiica Andreei Bălan, a împlinit 10 ani! Mesajul plin de emoție transmis de artistă
Fanatik.ro
Gigi Becali a avut dreptate! Cifrele spun că el a fost cel mai slab jucător de la FCSB la debutul lui Reghecampf
Capital.ro
Elena Udrea: Cristela Georgescu poate ieși președinte! Lista de atuuri a soției lui Călin Georgescu
Playtech.ro
Cât curent consumă, de fapt, încărcătorul lăsat permanent în priză. Calculul pe un an
Adevarul
Pensionarul care și-a investit economiile de 140.000 de euro într-o cameră de hotel de lux. La 69 de ani, lucrează ca șofer: „A fost un coșmar”
wowbiz.ro
Vlad Bălțățeanu, audiat în cazul crimei Valentinei, tânăra găsită în valiză. Avocatul Adrian Cuculis: „S-a prevalat de dreptul la tăcere”. Ce spune unchiul suspectului: „El a omorât-o”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Nicolas, un băiețel român de aproape doi ani, și-a pierdut viața după ce a fost izbit de o dubă. Tragedia a avut loc sub privirile tatălui și a fratelui mai mare
iamsport.ro
Șterge pe jos cu un titular din naționala României: ”E foarte, foarte, foarte slab! Nu știu cum au dat ăia atâția bani pe el”
MediaFlux
Ultimele imagini cu Toni Doboș, marele fotbalist și antrenor român. Cum arată astăzi, de ziua lui, la aproape 20 de ani de la teribilul accident Foto și Video Paparazzi
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte