Obiceiuri PERICULOASE care îţi scurtează viaţa

Toţi am vrea să aflăm secretul tinereţii fără bătrâneţe. Acesta nu constă într-un singur factor, ci într-un stil de viaţă care presupune, înainte de toate, renunţarea la anumite obiceiuri alimentare periculoase.
Alina Costache
02 nov. 2014, 14:02
Obiceiuri PERICULOASE care îţi scurtează viaţa

Consumul anumitor alimente si al anumitor bauturi afecteaza telomerii din celule. Acestia sunt mici „capsule” aflate la terminatia cromozomilor, responsabile de protejarea ADN in fata unor factori externi care favorizeaza modificarea materialului genetic. Telomerii, denumite si telocite, descoperite de academicianul roman Laurenþiu Mircea Popescu, se micsoreaza pe parcurs de inaintam in varsta, acest proces declansand disfunctia sau chiar moartea celulelor din organism. Telocitele de dimensiuni mai mici sunt asociate cu tot felul de afectiuni cardiovasculare si cu aparitia cancerului, potrivit lyla.ro.

Pentru protejarea lor, asadar pentru mentinerea sanatatii celulare din organism si, implicit, pentru o viata mai lunga si mai ridicata calitativ, trebuie sa evitam factorii care afecteaza telocitele. Iata ce obiceiuri periculoase cauzeaza diminuarea telomerilor!

Citeşte şi Obiceiuri sănătoase care te ajută să te trezeşti veselă

1. Sucurile carbogazoase. Sucurile carbogazoase dulci sunt nocive telomerilor. Un studiu recent publicat in „American Journal of Public Health” arata ca aproape 600 de mililitri de suc consumati zilnic este asociat cu un ritm de imbatranire cu 4,6 ori mai mare. Practic, ritmul de imbatranire prin consumul de suc este echivalent cu cel generat de fumat. Chiar si doar 220 de mililitri de suc baut pe zi iti adauga cel putin 1,9 ani la varsta reala.

2. Carnea procesata. Orice produs din carne care a fost procesat este contraindicat consumului. Aceasta este concluzia unei cercetari publicate in „The American Journal of Clinical Nutrition”. Persoanele care mananca cel putin o data pe saptamana carne procesata prezinta telocitele mai mici decat cei care nu consuma astfel de preparate.

3. Carnea rosie. Insa nu doar carnea procesata este contraindicata, ci si carnea rosie. Consumul de carne rosie este asociat cu bolile de inima, cu cancerul, insa, mai nou, oamenii de stiinta au descoperit ca este asociat si cu scurtarea telomerilor, dupa cum arata o cercetare publicata in „Clinical Nutrition”.

Citeşte şi Obiceiuri moderne care îţi consumă energia şi vitalitatea

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Suma colosală pe care o încasează Istvan Kovacs! Câți bani câștigă la Campionatul Mondial 2026
Capital.ro
Schimbare majoră pentru șoferi din iulie 2026. Toate mașinile vor fi obligate să aibă aceste sisteme
Playtech.ro
Cât costă un plin după ultima ieftinire a carburanților. Prețurile din București, Cluj, Iași și Constanța
Adevarul
Alertă în spațiul aerian al Ungariei. Avion de pasageri interceptat la solicitarea NATO, după ce a întrerupt comunicațiile
wowbiz.ro
Emil Gânj, condamnat definitiv la închisoare pe viață! Avocatul familiei victimei: „Despăgubirile vor fi imputate statului roman”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
BREAKING NEWS O mașină a fost cuprinsă de foc în parcarea unui bloc din Iași. Pompierii intervin de urgență
iamsport.ro
Un fost antrenor din SuperLiga, bătut în vestiar după ce i-a făcut avansuri unui jucător: 'Mi-a zis că este adevărat'
MediaFlux
Se dau pensiile pe card. La ce oră sunt alimentate conturile pensionarilor
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți