OMS: Sub 40% dintre nou-născuţi sunt hrăniţi exclusiv la sân în primele 6 luni de viaţă

Mai puțin de 40% dintre copiii din întreaga lume sunt alăptați exclusiv la sân până la vârsta de 6 luni, potrivit datelor Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), care marchează între 11-18 octombrie Săptămâna Mondială a Alăptării.
Romania TV
12 oct. 2015, 07:47
OMS: Sub 40% dintre nou-născuţi sunt hrăniţi exclusiv la sân în primele 6 luni de viaţă

OMS pune accent în acest an pe necesitatea reconcilierii femeilor care alăptează cu viața profesională şi încearcă să atragă atenţia asupra beneficiilor alăptării, în ciuda constrângerilor pe care această activitate le poate crea.

Problemă primordială pentru OMS, alăptarea exclusiv la sân ar putea salva viețile unui milion de copii în fiecare an. Chiar dacă durata alăptării a crescut, conform statisticilor, de la 8 până la 13 săptămâni acum 25 de ani, la 17 săptămâni în prezent, rămâne foarte scăzută în raport cu recomandările internaționale. OMS recomandă alăptarea exclusiv la sân timp de șase luni, chiar dacă există lucrări științifice care recomandă diversificarea alimentației nou-născuților de la vârsta de cinci luni.

În prezent, recomandarea OMS privind alăptarea la sân este urmată de mame numai în cazul unuia din cinci copii cu vârsta de până la șase luni.

În Franța, numai 19% dintre copii sunt alăptați timp de o jumătate de an. Pentru a contracara acest fenomen, Centrul de cercetare INSERM în domeniul epidemiologiei și statisticii din cadrul Universității Sorbonne din Paris (CRESS) a realizat un studiu în vederea identificării profilului mamelor care nu au urmat modul de alăptare recomandat. Conform primelor rezultate, a fost stabilită o legătură între alăptare și factori socio-demografici, cum sunt în special mamele cu vârsta sub 30 de ani, puțin educate și născute în Franța, precum și cele supraponderale sau fumătoare. În schimb, copiii cu unul dintre părinți născuți în afara Franței sunt alăptați mai mult.

În opinia centrului de cercetare este imperativ ca în creșterea duratei alăptării să se implice mai mult tatăl, care joacă un rol-cheie, dar să și fie oferită o susținere mai bună pentru femei în timpul alăptării, precum și încă de la debutul sarcinii prin care va aduce pe lume alte vieți. În acest scop, o mai frecventă deplasare la domiciliu a moașelor constituie un sprijin pentru mame.

Publicația online notează că Franța rămâne din acest punct de vedere în urma altor țări, în special al acelora din nordul Europei, unde alăptarea este mai îndelungată.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Ea este sportiva din România care a uimit lumea atletismului. Record și titlu mondial sub privirile americanilor
Capital.ro
Alocația după 18 ani. Copiii majori care mai primesc bani de la stat în 2026. Condiția obligatorie prevăzută de lege
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat