OMS susţine că nu a făcut apel la oprirea consumului de carne

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) s-a apărat joi în legătură cu faptul că a făcut apel la consumatori să nu mai mănânce carne, după publicarea unui studiu care face o legătură între consumul de carne roșie și mezeluri și creșterea riscului de cancer.
Iulian Tudor
30 oct. 2015, 08:37
OMS susţine că nu a făcut apel la oprirea consumului de carne

Bazându-se pe mai mult de 800 de studii, Centrul internațional de cercetare asupra cancerului al OMS (International Agency for Research on Cancer, IARC) a clasificat luni produsele prelucrate din carne, cum sunt mezelurile, în categoria agenților „cancerigeni pentru om”, în timp ce carnea roșie — care, potrivit centrului, include carnea de porc și de mânzat — a fost clasificată ca „probabil cancerigenă”.

Acest studiu „nu cere oamenilor să nu mai mănânce carne prelucrată, ci indică faptul că reducerea consumului unor astfel de produse poate reduce riscul de cancer colorectal„, a precizat OMS într-un comunicat difuzat joi.

Citeşte şi Nutriţionist: Carnea roşie poate favoriza apariţia cancerului. Se cunoştea acest lucru încă din 1990

Agenția ONU citează cercetări care atribuie 34.000 de decese pe an alimentației bogate în carne procesată. Aceasta este o cifra scăzută în comparație cu milioanele de decese anuale atribuite fumatului, cu cele 60.000 de decese anuale atribuite consumului de alcool și cu cele peste 200.000 de decese cauzate de poluarea aerului. Însă stadiul actual al cercetării științifice „nu permite” determinarea unei cantități sănătoase pentru consumul de carne, spune OMS.

La începutul anului viitor, experții „încep să ia în considerare implicațiile pentru sănătatea publică a ultimelor progrese ale științei și la locul cărnii procesate într-un regim alimentar sănătos„, a comentat OMS.

Producătorii de carne din întreaga lume au respins violent raportul IARC. Ministrul australian al agriculturii l-a numit o „farsă”, în timp ce North American Meat Institute a acuzat IARC că „a răstălmăcit cifrele pentru a atinge un anumit rezultat”, mai notează AFP.

Citeşte şi Asociaţia Română a Cărnii contrazice OMS: „Carnea roşie nu poate fi responsabilă de producerea cancerului”

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Ea este sportiva din România care a uimit lumea atletismului. Record și titlu mondial sub privirile americanilor
Capital.ro
Alocația după 18 ani. Copiii majori care mai primesc bani de la stat în 2026. Condiția obligatorie prevăzută de lege
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat