Persoanele care mănâncă des fast-food riscă să fie mai depresive

Cercetători spanioli au stabilit o asociere clară între consumul de produse fast-food şi riscul de depresie. Nu este neapărat o legătură de la cauză la efect.
Romania TV
21 iul. 2012, 15:22
Persoanele care mănâncă des fast-food riscă să fie mai depresive

Echipa de cercetători de la universităţile din Granada şi Las Palmas (Gran Canaria) nu spune că mâncarea nu prea echilibrată servită la fast-food declanşează depresia.

Cercetătorii au observat însă că persoanele care merg des la astfel de unităţi sunt mult mai expuse riscului de depresie. Până să ajungă la această concluzie, specialiştii au studiat câteva luni circa 9.000 de adulţi. Le-au comparat obiceiurile alimentare, identificând astfel „factorul fast-food”. Ei au pus în evidenţă o relaţie „doză-răspuns” (cu cât oamenii merg mai des la fast-food, cu atât riscul este mai ridicat), dar legătura este evidentă chiar şi în cazul unui consum moderat de produse fast-food, notează Agerpres.

Pentru a înţelege mai bine această legătură, trebuie luate în considerare trei elemente. Mai întâi, amatorii de fast-food sunt şi cei care au, în general, un mod de viaţă mai puţin sănătos, mai sedentar, cu mai mult fumat, cu un ritm de viaţă mai prost structurat (situaţie mai evidentă în rândul celibatarilor) şi cele mai rele obiceiuri alimentare – puţine fructe, legume, peşte şi ulei de măsline.

Al doilea element, legat de primul, este că nutrienţii din alimentele „sănătoase” (ca cele din regimul mediteranean) ar juca un rol preventiv împotriva depresiei. În sfârşit, al treilea este să se stabilească dacă şi în ce măsură produsele fast-food contribuie la dezvoltarea unor tulburări depresive.

În orice caz, ţinând seama de marea popularitate a acestui fel de a mânca în societatea contemporană (se cunosc deja efectele asupra greutăţii şi a sistemului cardiovascular), este un câmp de cercetare foarte întins.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Cât costă să devii acționar la Universitatea Craiova! Condiția lui Mihai Rotaru pentru viitorii investitori
Capital.ro
Rata ocupării forței de muncă în creștere, piața muncii în ușoară scădere în primul trimestru 
Playtech.ro
Care este principala sursă de venit a lui Eugen Tomac. Salariul pe care îl încasează premierul desemnat
Adevarul
Pîslaru: 40% dintre români la vârsta activă nu lucrează - și cel mai greu abia urmează, când se pensionează decrețeii
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
Andrei Nicolescu, scandal uriaș cu Decebal Rădulescu și Vali Moraru în direct: ”Aveți informația de la un șpriț cu cineva!” / ”Azi mi-ați dovedit că mințiți”
MediaFlux
Facturile la gaze și energie, mai mari. Cât se plătește lunar
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți