Pro sau contra alăptării? Vezi diferenţele dintre copiii hrăniţi la sân şi cei de biberon

Laptele matern este considerat cel mai sănătos pentru nou-născuţi. Nu numai că este cea mai completă şi nutritivă sursă necesară copiilor până la vârsta de 6 luni, dar le creşte şi imunitatea. În plus, ajută la crearea unei legături indestructibile între mamă şi copil. Totuşi, se pare că hrănirea copiilor la sân nu este tocmai... educativă.
Romania TV
13 ian. 2012, 09:59
Pro sau contra alăptării? Vezi diferenţele dintre copiii hrăniţi la sân şi cei de biberon

Un studiu realizat în Marea Britanie de specialişti de la Cambridge arată că bebeluşii hrăniţi cu biberonul sunt mai cuminţi decât cei alăptaţi la sân.

Autorii studiului au constatat că aceştia din urmă plâng mai mult, zâmbesc şi râd mai puţin şi sunt mult mai greu de adormit decât cei hrăniţi cu lapte formulă din biberon.

Cercetătorii explică însă că iritabilitatea provocată de hrănirea copiilor la sân este naturală şi nu reprezintă un semn de stres sau de foame. De fapt, este metoda prin care pruncii caută să vină cât mai mult în contact cu mama şi cer atenţie şi protecţie.

În schimb, copiii hrăniţi cu biberonul sunt mai liniştiţi, iar când par prea mulţumiţi este posibil să fi mâncat prea mult. Astfel, în timp se va putea observa o luare în greutate mai rapidă şi mai importantă decât în mod normal.

Pentru realizarea studiului a fost analizat temperamentul a mai mult de 300 de bebeluşi de trei luni. Mamele lor au răspuns la aproape 200 de întrebări despre copii, pornind de la cum se comportă micuţii când sunt spălaţi şi îmbrăcaţi, până la cât de uşor sunt de adormit.

Dacă nu s-au observat diferenţe mari între rezultatele clasificate în funcţie de sexul bebeluşilor, de statutul socio-economic al părinţilor sau de vârsta mamei, acestea au fost semnificative când s-a făcut împărţirea în funcţie de modul de hrănire. „Diferenţa poate fi făcută de faptul că bebeluşii hrăniţi cu biberonul ar putea primi mai mulţi nutrienţi decât este normal. Cercetările arată că aceşti copii ar putea fi supra-alimentaţi şi că iau prea repede în greutate”, a explicat unul dintre cercetătorii care au participat la realizarea studiului.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Lovitură pentru Universitatea Craiova! Jucătorul dorit de Mihai Rotaru a semnat până în 2029 cu altă echipă
Capital.ro
Banii cash se schimbă complet. Se pregătește o revoluție a numerarului. Bancnotele viitorului au fost deja prezentate
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți