Rata alăptării exclusive în România, printre cele mai mici din Europa: De ce alăptarea este benefică

Pe glob se nasc anual 136,7 milioane de copii, dintre care doar 32,6% sunt hrăniţi exclusiv prin alăptare. Conform unui studiu desfăşurat în 2011 de Institutul  pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului, în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii şi UNICEF, în România, rata de 12,6% este printre cele mai mici din Europa, transmite Organizaţia Salvaţi Copiii.
Romania TV
02 aug. 2012, 12:14
Rata alăptării exclusive în România, printre cele mai mici din Europa: De ce alăptarea este benefică

Conform Conf.univ.dr.Nicolae Suciu, Manager IOMC, “Nutriţia are un rol fundamental în dezvoltarea copiilor. Experienţele nutriţionale din prima copilărie au efecte pe termen lung asupra sănătăţii adultului. Există dovezi consistente că populaţiile sănătoase sunt acelea care au beneficiat de o nutriţie şi îngrijiri adecvate în perioada copilăriei timpurii – inclusiv perioada prenatală. Reputaţi analişti au evidenţiat faptul că insuficienţa investiţiei brute în mame şi copii, în special în perioadele copilăriei timpurii, constituie una dintre cele mai puternice motoare de creştere a inegalităţilor în interiorul şi între naţiuni.”

Dacă în prima lună de viaţă, 31% dintre copii sunt alăptaţi exclusiv la sân, acest procent scade în urmatoarea lună la 22,7%, ajungând în luna a şasea a copilului la un procent de 3,4%, un procent foarte mic. Educaţia mamei este un factor ce influenţează alăptarea exclusivă, mamele cu studii superioare şi cele cu educaţie puţină înregistând cele mai mari procente, 15% şi respectiv, 17%. De asemenea, conform aceluiaşi studiu,  prevalenţa alăptării exclusive, în mediul urban, este aproape de două ori mai mare decat în mediul rural, 15,4 fată de 9,8%.

Beneficiile alăptatului exclusiv sunt foarte multe, dar din păcate, nu la fel de cunoscute. Din totalul lotului pe care s-a făcut studiul menţionat mai sus, doar 56% dintre mame au vorbit cu medicul care le-a îngrijit în timpul sarcinii, despre alăptare, cele mai puţine mame consiliate în timpul sarcinii fiind adolescentele cu vârsta între 15-19 ani şi femeile din mediul rural.

Alăptatul scade mortalitatea infantilă, riscul de infecţii şi de enterită ulcero-necrotică la prematuri. Copiii alăptaţi exclusiv au o mortalitate şi o morbiditate mai mică, se îmbolnăvesc mai rar şi mai greu. Din păcate, o mare parte dintre femeile din România privesc alăptatul ca o constrângere. Ele cred că nu au voie să mănânce diverse alimente sau au mai multe interdicţii, ceea ce este complet fals. Mamele trebuie să se hrănească bine şi să fie relaxate, deoarece stresul poate să scadă cantitatea laptelui”, a declarat Dr. Adrian Crăciun, şeful secţiei de neonatologie din Maternitatea Cantacuzino.

Organizaţia Salvaţi Copiii, prin programul de reducere a mortalităţii infantile ‘Fiecare copil contează’, desfăşurat în România împreună cu compania GSK (GlaxoSmithKleine) România, şi-a propus ca obiectiv informarea şi educarea mamelor asupra îngrijirii şi nutriţiei corecte a copiilor şi nou-născuţilor. Programul încurajează atât alăptatul exclusiv, acolo unde este posibil, dar şi alimentaţia corectă a mamelor pe tot parcursul alăptării.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat