Specialiștii au descoperit că băutorii de cafea trăiesc mai mult. Care este doza zilnică pe care o recomandă

Cafeaua este una dintre cele mai răspândite și apreciate băuturi din lume, dar și una dintre cele mai sănătoase. Un studiu realizat de UK Biobank arată că oamenii care beau zilnic 2-3 căni de cafea tind să trăiască mai mult.
Alina Costache
12 oct. 2022, 17:19
Specialiștii au descoperit că băutorii de cafea trăiesc mai mult. Care este doza zilnică pe care o recomandă

Băutorii de cafea trăiesc mai mult! Este concluzia la care au ajuns specialiștii UK Biobank, în urma unui studiu realizat pe jumătate de milion de persoane.

Citește și Pune zaț de cafea într-o șosetă și lasă-l peste noapte. Bunicile noastre foloseau acest truc pentru a scăpa de o mare problemă

Astfel, oamenii de știință au stabilit că persoanele care beau zilnic 2 – 3 căni de cafea tind să trăiască mai mult decât cei care nu beau cafea. În plus, băutorii de cafea sunt și mai puțin expuși la boli cardiovasculare, în comparație cu cei abstinenți.

„Rezultatele acestui larg studiu observațional sugerează că un consum moderat de cafea măcinată, instant sau decofeinizată trebuie considerat ca parte dintr-un stil sănătos de viață”, a declarat Peter Kistler, electrofiziolog de la Baker Heart and Diabetes Institute din Australia.

Specialiștii au constatat că cei care consumă de 2-3 căni de cafea pe zi au șanse de viață mai lungă decât cei care nu beau deloc, asta după ce  au observat diferențele dintre starea de sănătate cardiovasculară și cauzele de deces.

De ceva timp, oamenii de știință încearcă  să înțeleagă cum interacționează cofeina cu organismul uman, iar acest studiu realizat pe un număr atât de mare de oameni pe o perioadă destul de  lungă de timp contribuie la confirmarea legăturii dintre consumul de cafea și longevitate.

„Cofeina este cea mai bine cunoscută componentă, dar băutura conține peste 100 de substanțe biologic active”, a mai spus Kistler.

Din păcate, acest studiua întâmpinat și unele probleme.  Înregistrările din baza de date proveneau predominant de la oameni de rasă caucaziană, fiind mai greu de generalizat constatările la o populație mai diversă etnic. Consumul a fost auto-raportat, nu monitorizat, iar baza de date nu consemnează schimbările în timp de cantitate sau fel de cafea.

„Constatările noastre spun că un consum modest de cafea de orice fel nu ar trebui descurajat, ci chiar trebuie apreciat ca un obicei benefic pentru sănătatea inimii”, subliniază Kistler.

Cu toate acestea, cafeaua rămâne un obicei cu care majoritatea oamenilor își încep ziua. Acum că specialiștii recomandă consumul de cafea, cu siguranță vor fi foarte mulți cei care vor căpăta acest obicei.

Citește și Ce să pui în cafea ca să scapi de riduri și să-ți întărești oasele. Secretul lui Jennifer Aniston pentru o piele perfectă

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
David Popovici, prima reacţie după calificarea în finală la 100 de metri liber cu record: „Am destule rezerve, dar cu el mă bat! O să îmi pună probleme”
Capital.ro
Se schimbă regulile pentru proprietari: lucrările pe care le poți face fără autorizație
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Penalizări pentru cei care ies la pensie. Câți bani se opresc de la pensionari în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat