STUDIU: Consumul de peşte şi fructe de mare cu mercur poate creşte riscul îmbolnăvirii de scleroză

Consumul de pește și fructe de mare cu conținut ridicat de mercur poate crește riscul îmbolnăvirii de scleroză laterală amiotrofică (SLA), potrivit unui studiu preliminar publicat luni de Academia Americană de Neurologie, relatează EFE.
Alina Costache
21 feb. 2017, 08:20
STUDIU: Consumul de peşte şi fructe de mare cu mercur poate creşte riscul îmbolnăvirii de scleroză

Cauza exactă a acestui tip de scleroză este necunoscută, dar unele studii anterioare sugerează că mercurul ar putea fi un factor de risc pentru această maladie. În SUA, principala sursă de expunere la mercur este consumul de pește contaminat cu acest metal neurotoxic. SLA, cunoscută și ca boala lui Lou Gehrig, este o afecțiune a sistemului nervos care atacă celulele nervoase (neuronii) aflate în creier și măduva spinării și nu poate fi vindecată.

Pentru a elabora acest studiu, cercetătorii au făcut un sondaj în rândul a 518 de persoane, dintre care 294 bolnave de scleroză și 224 care nu prezentau această boală. Oamenii de știință au concluzionat că printre cei care consumaseră regulat pește și fructe de mare, 25 la sută care consumaseră mai mult mercur prezentau un risc de două ori mai mare de contractare a bolii, decât cei care consumaseră cantități mai mici din acest metal, scrie Agerpres.

Autorii au subliniat că studiul necesită și alte investigații pe această temă iar concluziile nu neagă faptul că un consum de pește este benefic pentru sănătate. Ceea ce sugerează studiul este că trebuie să se aleagă specii cu conținut scăzut de mercur și să se evite consumul de pește din apele contaminate cu acest metal.

Administrația Alimentelor și Medicamentelor (FDA) din SUA recomandă ca femeile la vârsta fertilă și copiii să mănânce de tri ori pe săptămână pește ca somon sau sardine, cu nivel redus de mercur și bogați în nutrienți ca omega-3. FDA recomandă de asemenea să se evite peștele cu conținut ridicat de mercur precum peștele spadă sau rechinul.

Citeşte şi STUDIU: Obezitatea în rândul copiilor este moştenită în mare parte de la părinţi

 

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
A fost penalty la Assad? Cristi Balaj, verdict nemilos pentru Universitatea Craiova. Exclusiv
Capital.ro
Alocația după 18 ani. Copiii majori care mai primesc bani de la stat în 2026. Condiția obligatorie prevăzută de lege
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat