Un aliment pe care îl consumăm în fiecare dimineață poate duce la demență

Cafeau în exces poate duce la demenţă, avertizează cercetătorii. Oamenii de ştiinţă avertizează că oamenii trebuie să fie mult mai atenţi la câtă cafea beau zilnic dacă vor să aibă parte de bătrâneţi fără probleme.
Alina Costache
08 aug. 2021, 11:14
Un aliment pe care îl consumăm în fiecare dimineață poate duce la demență

Consumul a peste şase ceşti de cafea pe zi poate creşte riscul apariţiei unor boli grave precum demenţa, avertizează oamenii de știință de la o universitate Australia.

Un studiu realizat pe baza analizării istoricului medical al 17.702 de voluntari dintr-o bază de date din Regatul Unit i-a vizat pe cei care consumă șase sau mai multe cești de cafea pe zi.

Citeşte şi: Cafea sau Cola pentru doza perfectă de cafeină. Care băutură te revigorează cel mai bine

„Luând în considerare toate permutările posibile, am descoperit în mod constant că un consum mai ridicat de cafea era asociat în mod semnificativ cu un volum cerebral redus. În esență, consumul a peste șase cești de cafea pe zi ar putea însemna un risc de boli neurologice precum demență și accident vascular cerebral”, a declarat Kitty Pham, autor principal al studiului și neurolog la Universitatea din Australia de Sud.

Potrivit cercetătorilor, consumul optim de cafea este de una – două ceşti pe zi.

Citeşte şi: Toate gospodinele trebuie să ştie asta. Pune sare în cafea în fiecare dimineaţă. Secretul inedit care stă în spatele acestui obicei

 

Preţul cafelei ar putea exploda în următoarele săptămâni

Preţul cafelei ar putea exploda în următoarele săptămâni din cauza celui mai grav val de frig din ultimele decenii în Brazilia, cel mai mare producător de cafea din lume. Conform unei analize Reuters, în următoarele săptămâni se așteaptă ca preţurile cafelei din Brazilia să atingă cote maxime.

Datele Biroului pentru Statistica Muncii din SUA au indicat că prețurile medii ale cafelei măcinate au crescut la un vârf de 4,75 dolari pe kilogram în aprilie, în creștere cu 8,1% față de un an mai devreme și la cel mai înalt nivel din iulie 2015.

În Brazilia, cea mai mare țară consumatoare din lume după Statele Unite, prețurile la cafea prăjită și măcinată au crescut cu 3,4% în iunie, potrivit biroului de statistici IBGE.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Darius de la Mireasa a spus adevărul despre împăcarea cu Alexandru. Ce s-a întâmplat, de fapt, între cei doi 
Fanatik.ro
David Popovici, ce surpriză! Rusul Kornev a făcut totul public și l-a dat de gol
Capital.ro
România pierde aproximativ 680 MW după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Importurile de energie devin principala soluție pentru acoperirea deficitului
Playtech.ro
Cum va fi vremea la mare de Sfânta Maria 2026. Câte grade vor fi pe litoral și cât de caldă ar putea fi apa
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un depozit de uleiuri și mase plastice din Lumina a fost cuprins de foc! În operațiunea de stingere au fost mobilizate echipaje din trei județe
iamsport.ro
Consideră că Becali trebuie să aducă alt antrenor în locul lui Baciu la FCSB: ”Nu ar trebui păstrat principal!”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat