Ce se găseşte în laptele și carnea bio. S-a descoperit în urma unui studiu

Laptele și carnea bio sunt mult mai bogate în Omega-3, acizi grași esențiali pentru buna funcționare a corpului uman, iar carnea bio conține mai puține grăsimi saturate care măresc riscul maladiilor cardiovasculare, potrivit unui studiu publicat marți și citat de AFP.
Filip Stan
16 feb. 2016, 06:24
Ce se găseşte în laptele și carnea bio. S-a descoperit în urma unui studiu

Laptele și carnea bio conțin aproximativ cu 50 % acizi grași Omega-3 mai mult decât laptele și carnea provenite din agricultura tradițională, potrivit acestui studiu publicat în British Journal of Nutrition.

Cercetătorii Universității britanice din Newcastle au trecut în revistă 196 de articole consacrate laptelui și 67 consacrate cărnii și „au găsit diferențe nete între laptele și carnea bio și laptele și carnea convenționale, în special la conținutul de acizi grași”.

„Omega-3 contribuie la reducerea maladiilor cardiovasculare, ameliorează dezvoltarea neurologică și funcția imunitară”, a comentat Chris Seal, unul dintre profesori.

El subliniază că dacă Agenția europeană de securitate alimentară preconizează dublarea conținutului de acizi grași de top omega-3 în regimul alimentar al populațiilor din Europa de Vest, este dificil ca aceștia să fie absorbiți în cantitate suficientă prin alimentația tradițională.

„Studiul nostru sugerează că a opta pentru bio ar permite într-o anumită măsură să se amelioreze absorbția acestor substanțe nutritive esențiale”, adaugă profesorul Seal.

Creșterea părții de Omega-3 nu semnifică totuși absorbția mai multor calorii și grăsimi saturate indezirabile, subliniază în fine cercetătorii.

„Accentul se pune pe 56% de Omega-3 suplimentari în laptele bio, dar această proporție nu este valabilă decât pentru grăsimea din lapte și nu pentru laptele bio în ansamblul său”, a comentat Ian Givens, specialist în nutriție.

„Trecerea de la laptele tradițional la laptele bio ar crește absorbția de Omega-3 de la 33 mg zilnic, adică doar 1,5% din regimul nostru alimentar total. Astfel de schimbări minore nu sunt susceptibile să reprezinte un beneficiu nutrițional sau un beneficiu pentru sănătate”, a nuanțat el.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Anunț de ultimă oră despre transferul lui Arnold Garita la FCSB. „Actele s-au semnat!”. Exclusiv
Capital.ro
Motorina se ieftinește de la miezul nopții. Bogdan Ivan: Efectul se vede imediat la pompă
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Planul lui Vladimir Putin! Moscova vrea preluarea controlului asupra Republicii Moldova după Ucraina și „prăbușirea NATO și UE din interior” (NYT)
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat