Scăderea greutăţii prin bypass gastric, asociată cu o reducere cu 46% a riscului de insuficienţă cardică

Persoanele obeze care trec printr-o intervenție de chirurgie bariatrică în vederea scăderii ponderale își reduc la jumătate riscul de apariție a insuficienței cardiace în comparație cu cele care își schimbă stilul de viață pentru a scăpa de kilogramele în plus, sugerează un studiu realizat recent de o echipă de cercetători din Suedia, informează joi Reuters.
Alina Costache
17 mart. 2017, 06:20
Scăderea greutăţii prin bypass gastric, asociată cu o reducere cu 46% a riscului de insuficienţă cardică

Oamenii de știință s-au arătat ”surprinși” de diferența observată în ceea ce privește riscul de insuficiență cardiacă între cele două grupuri, al pacienților care au trecut printr-o intervenție de chirurgie bariatrică în vederea scăderii ponderale și al celor care au scăzut din greutate modificându-și stilul de viață. ”Am fost surprinși de diferența mare în ceea ce privește incidența insuficienței cardiace între cele două grupuri”, a declarat conducătorul studiului, dr. Johan Sundstrom de la Universitatea Uppsala.

Cercetătorii susțin că motivul apariției acestei diferențe semnificative ar fi reprezentat de faptul că pacienții care au suferit o operație de bypass gastric au manifestat un risc mai mic de insuficiență cardiacă pentru că au pierdut mai mult din greutate în comparație cu cei care au slăbit fără a apela la metode chirurgicale. Pacienții care suferiseră un bypass gastric au pierdut din greutate într-un an, în medie, cu 18,8 kg (41.4 lb) și 22,6 kg după doi ani de la operație în comparație cu persoanele care s-au bazat pe schimbarea alimentației și exerciții fizice pentru a slăbi.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, echipa de cercetători a examinat date prelevate de la 25.805 persoane obeze care suferiseră un bypass gastric — intervenție ce constă în micșorarea dimensiunilor stomacului până la mărimea unei nuci — și de la 13.701 pacienți care au urmat o dietă săracă în calorii.

Cei aproape 40.000 de subiecți incluși în studiu aveau o vârstă de circa 41 de ani la începutul cercetării. După ce jumătate dintre aceste persoane au fost monitorizate timp de cel puțin patru ani, s-a observat că cei care trecuseră printr-o intervenție de chirurgie bariatrică aveau un risc cu 46% mai mic de a dezvolta insuficiență cardiacă.

De asemenea, oamenii de știință au aflat că pierderea a 10 kilograme prin oricare dintre aceste mijloace contribuie la o scădere cu 23% a riscului de insuficiență cardiacă.

Cercetări anterioare au demonstrat o legătură între obezitate și insuficiența cardiacă.

”Scăderea greutății poate proteja funcția cardiacă prin reducerea efortului inimii”, a explicat Sundstrom.

Studiul a fost publicat în jurnalul ”Circulation”.

Citeşte şi Care e greutatea ideală, în funcţie de vârstă şi înălţime

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat