Consumul de cartofi prăjiţi creşte şansele de deces prematur

Modul în care gătim mâncarea pe care o consumăm este esențial pentru sănătatea noastră. Potrivit unui studiu al nutriționiștilor americani, persoanele care consumă cartofi prăjiți de cel puțin două ori pe săptămână își dublează șansele să moară prematur în comparație cu cei care încearcă să evite cartofii prăjiți, notează CNN.
Iulian Tudor
16 iun. 2017, 08:37
Consumul de cartofi prăjiţi creşte şansele de deces prematur

Cercetătorii spun că dacă mâncăm cartofi preparați într-un alt mod, nu prăjiți, nu vom fi la fel de afectați negativ ca atunci când mâncăm cartofi prăjiți.

Cartofii prăjiți reprezinta una dintre cele mai populare feluri de mâncare, ei fiind apreciați pentru gustul plăcut și ușurința cu care pot fi preparați. De aceea, foarte mulți oameni aleg acest tip de mâncare.

Oamenii de știință americani au făcut un studiu pe 4.440 de persoane cu vârste cuprinse între 45 și 79 de ani, pe o perioadă de 8 ani, pentru a studia osteoartrita. În urma cercetării, oamenii de știință au decis însă să aprofundeze efectul pe care îl are consumul de cartofi aspra organismului.

Deși mulți dintre noi știau că mâncatul de cartofi prăjiți ar putea fi un obicei nesănătos, până acum informațiile legate de acest domeniu sunt„foarte limitate”.

Participanții la studiu au fost împărțiți în două categorii bazate pe cât de des consumă cartofi săptămânal. Pe parcursul a 8 ani, 236 de participanți au murit.

Citeşte şi Chiftele de cartofi cu sos de iaurt

După ce au fost analizate obiceiurile culinare ale celor care și-au pierdut viața, cercetătorii au observat că cei care mâncau cartofi prăjiți de două-trei ori pe săptămână îți dublau șansele să moară prematur, spre deosebire de cei care nu mâncau cartofi prăjiți.

Cartofii prăjiți pai sau chipsuri de cartofi, tot ce include preparea unui cartof prin prăjeală au fost incluși în studiu.

Studiul este unul observațional între un comportament – consumul de cartofi prăjiți – și un alt factor – moartea prematură. Pentru că este un studiu observațional, cercetătorii spun că nu pot afirma cu certitudine că acest tip de mâncare – cartofii prăjiți – au cauzat în mod direct decesul prematur al participanților. Pentru astfel de informații ar fi nevoie de un studiu mai amănunțit.

Alți factori care pot contribui la moartea prematură sunt: obezitatea, viața sedentară și folosirea unei mari cantități de sare în alimente.

Nutriționiștii ne liniștesc însă afirmând că această legumă – cartoful – este foarte sănătoasă, nu are grăsime, sare sau colesterol și are mai mult potasiu decât o banană. Mai mult de atât, prin consumul unui cartof pe zi, ne asigurăm o treime din necesarul zilnic de vitamia C.

Cel mai important este modul în care preparăm cartofii, iar atunci când îi prăjim, vor deveni o sursă de grăsime, sodiu și vor avea multe calorii, devenind astfel mai degrabă mâncare nesănătoasă decât sănătoasă.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Alocația după 18 ani. Copiii majori care mai primesc bani de la stat în 2026. Condiția obligatorie prevăzută de lege
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat