Regimul alimentar sănătos reduce riscul unui al doilea atac de inimă sau cerebral

Un studiu realizat de cercetători canadieni de la McMaster University din Vancouver aratî că o alimentaţie sănătoasă, bogată în fructe, legume şi peşte reduce semnificativ riscul unui al doilea atac de inimă sau cerebral la persoanele care suferă de boli cardiovasculare.
Romania TV
07 dec. 2012, 10:42
Regimul alimentar sănătos reduce riscul unui al doilea atac de inimă sau cerebral

Studiul a fost publicat recent online în „American Heart Association Rapid Access Journal”.

După ce au ţinut sub observaţie circa 32.000 de pacienţi din 40 de ţări timp de cinci ani, cercetătorii au constatat că persoanele care consumau hrană sănătoasă prezentau un risc cu 14% mai mic să facă un nou infarct şi cu 19% mai redus să sufere un atac cerebral.

În plus, alimentaţia sănătoasă i-a ajutat să reducă riscul de deces în urma unor afecţiuni cardiovasculare cu 35%.

În studiu, hrana sănătoasă este definită ca cea care conţine o mare cantitate de fructe, legume, seminţe integrale, nuci şi peşte şi mai puţină carne, carne de pasăre şi ouă.

„Medicii trebuie să le recomande pacienţilor cu risc înalt să îşi îmbunătăţească alimentaţia şi să mănânce mai multe fructe, legume, seminţe şi peşte”, spune Mahshid Dehghan, principalul autor al studiului, potrivit Agerpres.

„Acest lucru ar scădea considerabil riscul repetării accidentului vascular sau cardiac şi ar salva vieţi”, încheie el.

Potrivit cercetătorilor, alimentaţia sănătoasă scade cu 20% riscul unor boli cardiovasculare la nivel global.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Lovitură pentru Universitatea Craiova! Jucătorul dorit de Mihai Rotaru a semnat până în 2029 cu altă echipă
Capital.ro
Banii cash se schimbă complet. Se pregătește o revoluție a numerarului. Bancnotele viitorului au fost deja prezentate
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți