ANAF face noi precizări cu privire la impozitul pe construcții. Contribuabilii sunt direct vizați

ANAF vine cu noi precizări cu privire la impozitul pe construcții, arătând atât modul în care este calculat acesta de către ANAF, cât și perioada în care trebuie declarat și plătit.
Alina Costache
19 feb. 2025, 19:05
ANAF face noi precizări cu privire la impozitul pe construcții. Contribuabilii sunt direct vizați
ANAF face noi precizări cu privire la impozitul pe construcții. Contribuabilii sunt direct vizați

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a emis un comunicat prin care face noi precizări către contribuabili cu privire la modificările ce vor fi aduse impozitului pe construcții prin Ordonanța de Urgență nr. 156/2024. Reglementările impuse stabilesc modalitatea de calcul, termenele de plată, dar și categoriile de construcții vizate de această taxă.

Cum calculează ANAF impozitul pe construcții

Impozitul stabilit de ANAF se stabilește prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii construcțiilor existente la 31 decembrie a anului anterior, din care este scăzută valoarea clădirilor pentru care se plătește impozit local. Sunt incluse în baza de impozitare și clădirile din parcurile industriale, științifice și tehnologice care nu beneficiază de scutire de la impozitul pe clădiri.

Citește și : Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, contrazice Codul de procedură fiscală. Consideră că ”este și normal” ca angajații ANAF să intrepreteze legea în favoarea statului

În cazul construcțiilor ce aparțin domeniului public sau privat al statului ori administrațiilor locale, impozitul trebuie plătit de persoanele sau firmele care le administrează, concesionează, închiriază sau le folosesc gratuit.

Dacă se înregistrează majorări sau diminuări ale valorii construcțiilor, acestea nu modifică impozitul care este datorat pentru anul în curs, însă sunt luate în considerare pentru calculul impozitului aferent anului care urmează.

Când trebuie declarat și plătit impozitul

Contribuabilii trebuie să depună declarația privind impozitul pe construcții până la 25 mai a anului pentru care se datorează impozitul. Plata se efectuează în două tranșe egale:

– Până la 30 iunie, prima rată;

Citește și : Președintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu, susține că trebuie să reducem cheltuielile militare: „Să aloci mai multe resurse pentru apărare este o misiune aproape imposibilă”

– Până la 31 octombrie, a doua rată.

Pentru firmele nou-înființate, impozitul pe construcții se aplică începând cu anul fiscal următor.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Soacra Mirelei Vaida, declarații savuroase despre nora ei! Cum se înțelege concurenta de la Asia Express cu mama soțului
Fanatik.ro
Ar trebui să plece Gică Hagi de la naţionala României? Dănuţ Lupu a răspuns imediat! Mesaj ferm pentru selecţioner
Capital.ro
Ajutoare sociale, calendar complet octombrie 2026. Când intră alocațiile, indemnizațiile și ajutorul de incluziune pentru 7 milioane de români
Playtech.ro
Greșeala pe care mulți proprietari de panouri fotovoltaice o fac toamna. Poate reduce producția de curent exact înainte de iarnă
Adevarul
Bagajul de mână, inclus în prețul biletului. Noile reguli care schimbă călătoriile cu avionul în UE
wowbiz.ro
Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Mihai și-a pierdut viața în Italia, după ce s-a izbit violent cu motocicleta de un zid
iamsport.ro
România - Suedia 0-1! Haosul continuă: încă un eșec pentru Hagi pe banca naționalei
MediaFlux
Moment din viața lui Gigi Becali, filmat de paparazzi! Latifundiarul, discuții fostul său nepotul său preferat, Lucian Becali, la colț de stradă Foto și Video
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte