Ancuţa Bodnar, povestea de dragoste din spatele aurului olimpic: iubirea pentru colegul Mihăiţă Ţigănescu a făcut-o să nu renunţe la canotaj!

România a cucerit prima sa medalie de aur la Jocurile Olimpice de la Tokyo, miercuri, la canotaj, în proba feminină de dublu vâsle, prin Ancuţa Bodnar şi Simona Radiş, care s-au impus detaşat în Finala A de la Sea Forest Waterway.

28 iul. 2021, 07:51

Povestea campioanei olimpice: iubirea pentru colegul Mihăiţă Ţigănescu a făcut-o să nu renunţe la canotaj!
Mariana Lupou (fostă Maliş), antrenoarea care a lucrat cu Ancuţa Bodnar, a povestit, pentru Mediafax:

„În 2015, când am fost coordonator al lotului feminin de junioare, a fost primul moment în care cele două, Ancuţa şi Simona, au fost alese din 25 de fete să alcătuiască această echipă”.
”Închidea ochii, ca să nu-i iasă din cap!”
„Au urmat ani în care au promovat la tineret sub oblăduirea lui Mircea Roman, iar Ancuţa a stat pe la colţuri, pentru că i se spunea că rupe bărcile, adică nu e bună! Norocul ei a fost că era îndrăgostită de un sportiv din lot, Mihăiţă Ţigănescu, care trage în barca de 4 rame, şi am stăruit cu copilul ăsta să o facem să nu renunţe. Şi, iacă, acum este deasupra lumii!

Această fetiţă a crescut lângă cele două campioane mondiale la junioare, Logofătu şi Paşcanu, fiind mai mică decât ele cu un an. A muncit de rupea halterele! Atunci când avea verificări la argometru, pe 2000 de metri, ultimii 500 metri închidea ochii, ca să nu-i iasă din cap, atât de dăruită era!”.

Simona Radiș și Ancuța Bodnar, AUR în proba de dublu vâsle la JO 2020. Record olimpic!

Tot miercuri dimineaţă, Mihăiţă Ţigănescu a câştigat medalia de argint în proba de patru rame masculin, alături de Mugurel Semciuc, Ştefan Berariu şi de Cosmin Pascari.
Antrenoarea Mariana Lupou, fostă kaiacistă, a lucrat cu doi băieţi din barca de 4, unul fiind Ţigănescu, iar celălalt – Ştefan Berariu. „Puteau fi doi kaiacişti foarte buni, cu parametri pentru caiac, dar au ajuns canotori medaliaţi la Olimpiada. Împotriva tuturor „specialiştilor”. Nu cred ca a existat vreodată un antrenor care să aibă la o Olimpiadă atâţia sportivi câţi am eu: 16!”.

ARGINT pentru echipajul de patru rame masculin la JO 2020
Victoria canotoarelor Radiş şi Bodnar a stârnit o mare bucurie în ţară şi telefoanele celor două campioane olimpice au fost asaltate cu mesaje şi felicitări: ”Cred că mulţi români s-au trezit de dimineaţă, pentru că am primit o grămadă de mesaje şi chiar şi acum telefonul meu şi al Ancuţei bubuie de mesaje. Sunt foarte mulţi oameni alături de noi şi nu putem decât să le mulţumim. Pentru că acest lucru chiar contează, simţim energia pozitivă şi primim încredere prin aceste încurajări. Chiar înainte de ora 03:00, mulţi s-au trezit, pentru că primeam deja mesaje, deci ei au trăit cu sufletul”.

Ancuţa Bodnar, componentă a echipajului de dublu vâsle feminin, care a cucerit prima medalie de aur a României la Jocurile Olimpice de la Tokyo, a declarat după cursă că este fericită pentru că i-a făcut mândri pe toţi cei de acasă de performanţa lor.

„A fost o cursă grea, dar foarte frumoasă. Am plecat motivate şi am reuşit să aducem medalia mult visată, mi-am îndeplinit visul olimpic aici. I-am făcut mândri pe toţi cei de acasă şi suntem foarte fericite de acest lucru. Am bătut şi recordul olimpic, nu ne-am aşteptat, dar ne doream asta. Dar ne-a ajutat şi vremea, chiar dacă au fost valuri, am avut vânt ajutător, dar a fost bine. Din 2019 am intrat în barca de dublu vâsle şi de atunci am rămas în aceeaşi formulă. Au fost doi ani de muncă continuă, fără pauză, fără vacanţe. Am muncit mereu pentru acelaşi vis. Chiar dacă Olimpiada s-a amânat cu un an, noi am continuat să ne pregătim şi să muncim. Ne-am antrenat singure acasă în timpul pandemiei şi parcă eram unite prin acelaşi lucru. Am dat ce am avut mai bun noi azi ca să împlinim munca acestor ani”, a declarat Ancuţa Bodnar la zona mixtă.