Asociaţiile de proprietari critică scumpirea apei reci. Vezi cum se apără Apanova

Facturile de întreţinere ale bucureştenilor au crescut şi în urma scumpirii cu 40% a apei potabile, iar Federaţia Asociaţiilor de Proprietari din România cere explicaţii atât de la Apanova, cât şi de la Primăria Capitalei.

RomaniaTV.net
09 mart. 2012, 08:50

Apa rece s-a scumpit cu 40% pentru bucureşteni. Metrul cub de apă potabilă costă astăzi 6 lei, faţă de 4 lei cât era înainte. Reprezentanţii Apanova spun că această scumpire a fost necesară pentru buna funcţionare a casetei colectoare de sub râul Dâmboviţa, dar şi a staţiei de epurare de la Glina.

În replică, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari, Radu Opaina, spune că această scumpire nu are nicio justificare şi, mai mult, s-a făcut pe furiş.

„S-a făcut o scumpire bruscă. Niciodată nu s-a întâmplat la Apanova aşa ceva. Este ceva putred să vii acum să spui că ai investit şi că de aia faci majorare. Procentul este exagerat”, a declarat Radu Opaina, la România TV.

În replică, purtătorul de cuvânt al Apanova, Epsică Chiru, a explicat că de fapt nu investiţiile făcute în staţia de epurare de la Glina şi în colectorul casetat au dus la scumpirea metrului cub de apă rece, ci costurile de operare ale acestora, care se ridică anual la 27 de milioane de euro: „Începând de anul trecut ni sau predat în concesiune şi am început să ne ocupăm de două obiective importante care nu erau în contract: staţia de epurare a municipiului Bucureşti etapa I, care presupune cheltuieli de operare importante, şi colectorul casetat principal al oraşului, preluat de noi în scopul decolmatării şi aducerii în stare de funcţionare, pentru că la evenimente fluviometrice nu mai ştie să transporte decât 50% din cantitatea pentru care a fost proiectat. S-au luat în calcul toate scenariile posibile, iar acesta este cel mai bun. Nu investiţia este cea care a dus la scumpire, ci costurile de operare, care se ridică anual la 27 de milioane de euro şi sunt legate de produse chimice şi energie, de mentenanţa echipamentelor şi de evacuarea şi tratarea finală a nămolului”.

Explicaţiile primite de la reprezentantul Apanova nu l-au mulţumit pe Radu Opaina. „În România este cel mai bun scenariu când iei bani de la alţii, fără să întrebi. Dacă se face o investiţie în proprietatea cuiva, cum e staţia de epurare în proprietatea Primăriei Capitalei. Primăria trebuia să plătească, după care trebuia să ne întrebe, să facă un referendum sau să ne anunţe ce are de gând să facă şi cât costă. Ni se pare exagerat procentul. Pentru că aceste costuri de care se vorbeşte acum nu sunt de ieri, de azi, sunt de ani de zile. Iar dacă ne costă 3 milioane de euro pe lună o staţie de epurare nouă este extraordinar de mult. Mi se pare o scuză care trebuie explicată de Primăria Capitalei, nu de Apanova”, a spus Opaina.