Bărbaţii căsătoriţi au oase mai puternice decât cei necăsătoriţi

Bărbaţii care au o căsnicie stabilă sau sunt implicaţi într-o relaţie de lungă durată au oase mai puternice decât cei ale căror căsnicii au eşuat, se arată într-un nou studiu.
Iulian Tudor
24 ian. 2014, 13:59
Bărbaţii căsătoriţi au oase mai puternice decât cei necăsătoriţi

Pentru realizarea acestui studiu a fost considerată importantă şi vârsta bărbaţilor. Potrivit cercetătorilor, bărbaţii care se căsătoresc înainte de a împlini vârsta de 25 de ani au oase mai slabe decât cei care au spus „da” mai, scrie Mediafax care citează dailymail.co.uk.

Studiul, publicat în jurnalul Osteoporosis International, nu a evidenţiat aceeaşi legătură între o relaţie bună şi sănătatea oaselor, în cazul femeilor.

Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă au observat că femeile care au parteneri înţelegători au o rezistenţă osoasă mai bună decât cele ale căror parteneri nu le apreciază sau nu sunt înţelegători din punct de vedere emoţional.

În rândul bărbaţilor care s-au căsătorit înainte de a împlini 25 de ani, cercetătorii au descoperit o reducere semnificativă a rezistenţei osoasă a coloanei vertebrale pentru fiecare an de căsnicie care a precedat această vârstă.

„Căsătoriile timpurii au fost în detrimentul bărbaţilor, probabil din cauza stresului că trebuie să aibă grijă de familie”, a spus Arun Karlamangla, coautor al studiului.

De exemplu, autorii spun că bărbaţii care se căsătoresc de tineri sunt mai puţin educaţi şi câştigă mai puţini bani, din acest motiv ar putea fi mai stresaţi.

Acesta este primul studiu care analizează legătura dintre căsnicie şi sănătatea oaselor, potrivit autoarei cercetării, Carolyn Crandall.

„Se ştiau foarte puţine lucruri despre influenţa factorilor sociali – alţii decât factorii socio-economici – asupra sănătăţii oaselor. O sănătate bună depinde nu doar de comportamente sănătoase, cum ar fi să urmezi o dietă sănătoasă şi să nu fumezi, dar, de asemenea, şi de alte aspecte sociale ale vieţii, cum ar fi viaţa maritală şi calitatea relaţiilor”, a spus Crandall.

Legătura dintre căsătorie şi sănătatea oaselor s-a evidenţiat la nivelul coloanei vertebrale, dar nu şi a şoldului, probabil din cauza diferenţelor din compoziţia oaselor, au spus cercetătorii.

Citeşte şi Un studiu oferă scuza perfectă: De ce e bine pentru bărbaţi să meargă la bar?

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Dedeman majorează salariile angajaților din Grecia. Produsele românești vor avea prioritate în cele 17 magazine
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat