Băutura care te apără de coronavirus. Ce să bei ca să nu te infectezi cu COVID-19 STUDIU

Potrivit unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă din Marea Britanie, riscul de infectare cu coronavirus este mai mic în cazul persoanelor care obişnuiesc să consume vin roşu sau vin alb.
Alina Costache
10 feb. 2022, 20:44
Băutura care te apără de coronavirus. Ce să bei ca să nu te infectezi cu COVID-19 STUDIU

Băutura care te apără de coronavirus. Este vorba despre vinul roşu, alb sau şampanie, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici şi publicat în jurnalul științific Frontiers

Băutura care te apără de coronavirus

Oamenii de ştiinţă din Marea Britanie au descoperit că au consumat vin roșu sau alb, dar și șampanie au avut un risc mai mic de infectare cu coronavirus, comparativ cu cele care obișnuiau să consume bere, cidru sau băuturi spirtoase.

Citeşte şi Cele mai comune simptome ale infecţiei cu Omicron, la persoanele vaccinate complet. Medicii au stabilit 9 manifestări ale virusului

La studiu au participat 473.957 de persoane, dintre care 16.559 au fost testați pozitiv la COVID-19.

„Studiul nostru sugerează că subiecții care au consumat de obicei vin roșu și vin alb și șampanie par să aibă șanse să reducă riscul de infectare. Consumul de bere și cidru nu este recomandat indiferent de frecvența și cantitatea de alcool, crescând riscul de apariție a COVID-19. În plus, consumul excesiv de alcool nu este recomandat pentru toate băuturile alcoolice. Efectul protector al vinului roșu a fost semnificativ, indiferent de frecvența consumului de alcool. Cu toate acestea, vinul roșu a demonstrat calități de protecție împotriva noului coronavirus numai atunci când subiecții consumau alcool peste sau dublu față de recomanările specialiștilor.

Vinul roșu oferă beneficii suplimentare altor băuturi alcoolice, probabil datorită conținutului său mai mare de polifenolici, prin scăderea tensiunii arteriale, inhibarea oxidării particulelor de lipoproteine ​​cu densitate mică, îmbunătățirea funcției endoteliale, inhibarea agregării trombocitelor, reducând inflamația și aderența celulară și activând proteinele care previn moartea celulelor”, se arată în studiu.

În schimb, conform cercetărilor efectuate de oamenii de ştiinţă britanici, consumul de bere, cidru sau băuturi spirtoase a crescut riscul de apariție a COVID-19, indiferent de catitatea consumată, potrivit evz. 

Citeşte şi Imunitatea la COVID e mai durabilă la cei trecuți prin boală decât la cei vaccinaţi. Ce arată datele celui mai recent studiu

Precizăm faptul că autorii studiului nu recomandă consumul excesiv de alcool și cred că datele obținute în urma cercetărilor ar trebui folosite pentru „reducerea riscului de COVID-19, susținând obiceiuri de viață sănătoase și politici preferențiale în rândul consumatorilor de bere, cidru și băuturi spirtoase”.

La nivel global, peste 2,4 milioane de oameni au murit în 2019 din cauza alcoolului, reprezentând 4,3% din toate decesele și 12,6% dintre decesele bărbaților cu vârsta cuprinsă între 15 și 49 de ani.

 

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
„Dacă ești în război cu Rus, pleci de pe planetă, nu din Cluj!”. De ce are probleme Neluțu Varga la CFR. Exclusiv
Capital.ro
Prețuri carburanți duminică, 16 august. Cât costă benzina și motorina la finalul săptămânii. Noile tarife din benzinării
Playtech.ro
Ce să nu comanzi niciodată într-un restaurant turistic. Preparatele evitate de localnici şi bucătari
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Gigi Becali i-a forțat plecarea antrenorului de la FCSB, iar rivalii au jubilat: ”Acum avem mai multe șanse!”
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat