Carnea de peşte gras ar putea reduce riscul de cancer mamar

Consumul de acizi graşi omega 3 provenind din carnea de peşte gras, precum somon, ton şi sardine, de 1-2 ori pe săptămână, ar permite reducerea riscului de cancer mamar, potrivit unui studiu.
Romania TV
28 iun. 2013, 14:11
Carnea de peşte gras ar putea reduce riscul de cancer mamar

În condiţiile în care mai multe studii precedente au evidenţiat rolul protector al acizilor omega 3 contra maladiilor cardiovasculare, cercetătorii chinezi au trecut în revistă 26 de cercetări realizate pe 800.000 de femei, dintre care circa 20.000 sufereau de cancer mamar, în Statele Unite, Europa şi Asia, potrivit Mediafax.

Ei au demonstrat că 1-2 porţii de peşte gras pe săptămână sunt asociate cu o reducere cu 14% a riscului de cancer mamar.

Potrivit echipei coordonate de profesorul Duo Li, de la Universitatea Zhejiang, o creştere cu 0,1 grame a consumului de omega 3 provenind din peşte, pe zi, reduce riscul de cancer mamar cu 5%.

Omega 3 sunt acizi graşi esenţiali pentru dezvoltarea şi buna funcţionare a organismului uman. Există patru astfel de acizi graşi, cunoscuţi prin iniţialele lor, EPA, DHA, DPA – găsiţi în principal în carnea de peşti graşi (somon, ton, macrou, hering, sardine) – şi ALA, prezent în uleiurile vegetale (nuci, ulei de rapiţă, soia şi in) şi într-o măsură mai mică în carne, produse lactate şi ouă.

În studiul lor, publicat în British Medical Journal, cercetătorii chinezi au notat totuşi că doar acizii omega 3 de origine marină au fost asociaţi cu o reducere a riscului de cancer mamar, nicio „asociaţie semnificativă” nefiind observată cu ceilalţi acizi omega 3.

Autorii studiului au subliniat faptul că „riscul a fost cel mai scăzut în populaţiile asiatice, cel mai probabil întrucât consumul de peşte este mult mare pe acest continent decât în ţările occidentale”.

Cancerul mamar este unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer la scară mondială. În 2008, el reprezenta, potrivit acestui studiu, aproape 23% din totalul cazurilor de cancer şi 14% din totalul deceselor.

Potrivit unor studii publicate în ultimii ani, alimentaţia şi modul de viaţă ar putea juca un rol important în apariţia acestui tip de cancer, pe lângă factorii genetici, tot mai bine cunoscuţi în ultima vreme, precum mutaţiile genelor BRCA1 şi BRCA 2, care predispun la cancer mamar.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Raluca Pastramă a dezvăluit că a slăbit 5 kilograme. Cum arată acum: „Mă laud singură”
Fanatik.ro
Huiduit, Ștefan Baiaram a facut o criză de nervi pe bancă și l-a lovit cu sticla în cap pe magazioner: „Sunt foarte supărat și dezamăgit”
Capital.ro
Dieta lui David Popovici ascunde un detaliu surprinzător. Ce aliment a eliminat complet
Playtech.ro
Ce înseamnă de fapt „vedere la mare” când rezervi un hotel. Diferența dintre sea view și side sea view
Adevarul
Testul auto care a împărțit internetul. „Să le suspende permisele celor care au greșit!” Care este ordinea corectă de trecere
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Lovitură pentru Putin! Ucraina i-a afectat grav locuința de la Marea Neagră
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat