Ce se întâmplă dacă bei cafea pe stomacul gol

Specialiștii atrag atenția că dacă vom consuma cafeaua pe stomacul gol, riscăm să avem numeroase probleme de sănătate.
Alina Costache
17 ian. 2023, 22:51
Ce se întâmplă dacă bei cafea pe stomacul gol

Consumul de cafea pe stomacul gol este dăunător pentru organism, iar specialiștii recomandă renunțarea la acest obicei. Deși este o băutură extrem de populară și îndrăgită, cercetătorii au arătat că dacă alegem să o bem pe stomacul gol poate dăuna sănătății.

Chiar dacă aproape două treimi (62%) dintre nutriționiștii europeni consideră că un consum moderat de cafea are beneficii clare asupra sănătății, consumată pe stomacul gol prezintă unele inconveniente.

Citiți și: Iată de ce consumul zilnic de cafea poate fi dăunător pentru metabolism

Potrivi studiilor, cafeaua este leacul pentru o serie de probleme cronice de sănătate, cum ar fi cancerul de colon. Cu toate acestea, există alte cercetări care arată că antioxidanții din cafea pot avea efecte adverse asupra organismului nostru. Acest inconvenient intervine în momentul în care consumăm cafeaua înainte de masă, pe stomacul gol, conform timpul.md.

Seria de afecțiuni pe care le poți suferi dacă vei consuma cafeaua pe stomacul gol

Dacă suferi de gastrită, cu siguranță te-ai confruntat cu senzația arsurilor sau durerilor la nivelul stomacului. Aceste probleme pot apărea în special din cauza faptului că în tractul digestiv este produs acidul hidrocloric.

Acizii pot provoca probleme digestive, întrucât aceștia pot întâmpina dificultăți în a descompune proteinele. Mai mult, atunci când proteinele nu se descompun în totalitate, acest lucru poate duce la numeroase alte probleme, cum ar fi inflamarea intestinelor, balonare, colon iritabil și chiar cancer de colon.

Specialiștii spun un alt argument comun este că băutul cafelei pe stomacul gol poate crește nivelul hormonului de stres, cortizolul, un hormon care ne controlează ceasul biologic și abilitatea noastră de a rămâne treji.

De asemenea, consumul cafelei pe stomacul gol ridică și nivelul acizilor gastrici, ceea ce poate duce la balonare sau chiar la stări de vomă. Motiv pentru care, cafeaua ar trebui consumată la o oră după ce v-ați trezit, și neapărat nu fără a mânca ceva înainte.

Citiți și: De ce nu este recomandat să bei cafea iarna. Licoarea magică a dimineţii face mai mult rău decât bine organismului atunci când temperaturile sunt scăzute

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Lovitură pentru Universitatea Craiova! Jucătorul dorit de Mihai Rotaru a semnat până în 2029 cu altă echipă
Capital.ro
Banii cash se schimbă complet. Se pregătește o revoluție a numerarului. Bancnotele viitorului au fost deja prezentate
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți