Consumul de fructe şi legume creşte apetitul pentru junk food

A începe o dietă este o sarcină grea. Cu cât mâncăm mai multe alimente sănătoase, cu atât mai mult ne dorim un hamburger cu brânză sau o bucată de pizza. Un nou studiu publicat la începutul lunii mai de revista 'Proceedings of the National Academy of Sciences' a întărit această credință populară descoperind că alimentele care conțin fructoză (fructele și legumele, în special) măresc apetitul pentru alimentele cu un ridicat aport caloric cum ar fi, de exemplu, cele considerate 'junk food', relatează cotidianul spaniol ABC.
Iulian Tudor
03 iun. 2015, 11:51
Consumul de fructe şi legume creşte apetitul pentru junk food

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au realizat un studiu pe un eșantion de 24 de persoane cărora le-au cerut să consume o serie de băuturi. Unele dintre acestea conțineau 75 de grame de fructoză, iar celelalte conțineau aceeași cantitate de glucoză. După ce participanții la test au consumat băuturile, experții le-au prezentat o serie de imagini în care apăreau dulciuri, pizza și hamburgeri și le-au cerut să le ordoneze în funcție de pofta de a le consuma în acel moment.

Iubeşti cireşele şi ai mânca în continuu? Vezi ce pericole ascund în realitate aceste fructe

Rezultatele au fost relevante. După ce au băut lichide cu fructoză, subiecții s-au arătat mult mai înclinați spre ‘junk food’ decât după ce au luat glucoză. După cum explică versiunea digitală a ‘Live Science’, oamenii de știință au stabilit că prima substanță influențează foamea și apetitul pentru alimente deosebit de calorice. Toate acestea, din cauza reacției provocate de fiecare dintre formele de zahăr.

Au stabilit că fructoza nu generează senzația de a fi mâncat o cantitate considerabilă de alimente. ‘Spre deosebire de glucoză, fructoza nu stimuelază hormonii ca insulina’, a explicat Dr. Kathleen A. Page, profesor de medicină clinică la University of Southern California (USC). Pentru a ajunge la această concluzie, s-a bazat pe o serie de analize care au arătat că nivelul de insulină din sânge era mult mai mic la persoanele care consumaseră ‘zahărul natural’ din fructe și legume.

Cercetătorii au dovedit, de asemenea, că, atunci când pacienții au consumat băuturi cu fructoză, s-au activat anumite regiuni din creier asociate nevoii unei recompense calorice (ceea ce nu se întâmpla în cazul glucozei).

De ce mâncăm junk food pe fond de stres

Concluzia este că, deși ambele substanțe au același număr de calorii, se metabolizează în mod diferit și fiecare produce o senzație anume. Glucoza se utilizează pentru a produce energie pentru corp — incluzând creierul — în timp ce fructoza se metabolizează prin ficat și circulă foarte puțin prin sânge.

În mod curios, ultima parte a acestui experiment a determinat cât de mult doreau subiecții să consume ‘junk food’ după ce luau fructoză. Li s-a dat posibilitatea de a alege între o farfurie cu alimente calorice primită în acel moment și o recompensă în bani primită peste o lună. Răspunsul aproape unanim a fost opțiunea pentru mâncare.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Incredibil! Meciul la care Christian Eriksen s-a prăbușit din nou pe gazon fusese ales special ca un omagiu pentru starul danez. S-a jucat lângă locuința lui, pentru ca familia să-l poată vedea
Capital.ro
Obligație la bloc 2026. Ai voie să renovezi apartamentul când vrei? Regulile pe care trebuie să le respecte toți proprietarii
Playtech.ro
Ce se întâmplă cu bagajele nerevendicate de pe Aeroportul Otopeni. Cât timp sunt păstrate și ce se întâmplă cu ele după un an
Adevarul
De ce apare miriapodul de casă și cât de periculos este „gândacul cu multe picioare”: riscurile mușcăturii și cum scapi de el din locuință
wowbiz.ro
Medic rezident găsit fără viață în Spitalul Floreasca. Care ar fi cauza morții. Alexandru Rogobete: „Dumnezeu să te odihnească în pace, drag coleg”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
U Cluj, șanse mari să își piardă unul dintre cei mai importanți jucători: ”Nu cred că va rămâne la noi”
MediaFlux
Cum arată și cu ce se ocupă fiica cea mare a lui Cabral. Inoke Ibacka se întreține singură la 23 de ani
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți