Consumul de peşte poate preveni maladia Alzheimer

Consumul de peşte şi suplimente pe bază de ulei de peşte, cu conţinut ridicat de acizi graşi Omega 3, poate preveni instalarea maladiei Alzheimer, împiedicând reducerea dimensiunii creierului odată cu înaintarea în vârstă, au constatat cercetătorii americani.
Romania TV
23 ian. 2014, 10:16
Consumul de peşte poate preveni maladia Alzheimer

Pe lângă beneficiile asociate cu sănătatea creierului, oamenii de ştiinţă din Statele Unite au descoperit că un nivel crescut de acizi graşi Omega 3, regăsiţi în peştele gras – hering, macrou, sardine, ton, somon -, dar şi în peştele alb, precum codul, poate prelungi viaţa cu până la doi ani, potrivit Mediafax.

VEZI ŞI O pastilă care ar putea să prevină maladia Alzheimer ar putea fi lansată peste cinci ani

Pentru a preveni reducerea dimensiunii creierului, care este cauzată de înaintarea în vârstă şi de maladia Alzheimer, oamenii de ştiinţă recomandă consumul de peşte de două ori pe săptămână, precum şi administrarea de suplimente cu ulei de peşte o dată pe săptămână.

Unul dintre principalii acizi graşi Omega 3 este acidul docosahexaenoic (DHA), care ajută neuronii să comunice mai bine între ei.

La experimentul cercetătorilor americani, de la Universitatea South Dakota din Richmond, au participat 1.111 femei, cu vârsta de aproximativ 70 de ani, înscrise în studiul Women’s Health Initiative Memory. Opt ani mai târziu, când femeile aveau 78 de ani, creierul acestora a fost scanat pentru a-i fi măsurat volumul.

VEZI ŞI Cercetătorii au descoperit legătura dintre ALZHEIMER şi DIABET

Creierele femeilor care prezentau niveluri ridicate de acizi Omega 3 în limfocite, inclusiv DHA, aveau un volum mai mare decât creierele celorlalte voluntare.

Participantele la experiment cu un nivel dublu de acizi graşi (7,5%, faţă de 3,4%) aveau un volum al creierului cu 0,7% mai mare.

VEZI ŞI Sănătatea ta: Motive pentru care ar trebui să consumi mai mult peşte

James Pottala, autorul studiului publicat în revista Neurology, a afirmat că nivelurile scăzute de acizi graşi erau asociate cu reducerea dimensiunii creierului.

„Aceste niveluri mai ridicate ale acizilor graşi pot fi atinse cu ajutorul dietei şi prin administrarea de suplimente, iar rezultatele sugerează că efectul asupra volumului creierului constă în întârzierea cu până la doi ani a procesului natural de pierdere a neuronilor, care intervine odată cu înaintarea în vârstă”, a declarat James Pottala.

Femeile cu un nivel mai crescut al acizilor graşi Omega 3 aveau, de asemenea, un volum mai mare al creierului cu 2,7% în regiunea hippocampusului, centrul-cheie al memoriei. În cazul maladiei Alzheimer, hippocampusul începe să îşi reducă dimensiunile înainte de manifestarea primelor simptome.

Cea mai bună sursă de acizi Omega 3 o reprezintă peştele şi uleiul de peşte, deoarece corpul uman nu poate produce acizi esenţiali Omega 3.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Prezentatoarea de care Pep Guardiola este tot mai apropiat. Au fost surprinși în timp ce se îmbrățișează
Capital.ro
Europa primește un avertisment dur de la FMI. Rezervele s-ar putea epuiza, iar costurile vor exploda
Playtech.ro
Falimentul firmei poate obliga salariatul să dea banii înapoi? Situația zilelor libere plătite în avans
Adevarul
Cele mai înfiorătoare castele din Transilvania. Locuri desprinse parcă din „Dosarele X”, cu secrete întunecate
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
Despărțire la CFR Cluj după o discuție cu Dan Petrescu: ”Ne-am strâns mâna și ne-am văzut fiecare de drum”
MediaFlux
Datoriile la ANAF s-ar putea șterge. Fiscul va fi obligat să elimine obligațiile fiscale ale românilor
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți