Cum putem reduce nivelul de colesterol doar prin micul dejun: „Dieta este un factor major în cazul unui nivel ridicat de colesterol”

Multe dintre problemele grave de sănătate se datorează colesterolului: atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale sunt doar cateva dintre acestea. Micul dejun poate fi o metodă prin care să poți normaliza nivelul de colesterol şi, în acelaşi timp, să piezi kilogramele nedorite.
Mircea Filipescu
04 sept. 2023, 19:36
Cum putem reduce nivelul de colesterol doar prin micul dejun:

Medicul rus Irina Andreeva ne dezvăluie cele mai bune alimente de la micul dejun pentru scăderea nivelului de colesterol: fulgi de ovăz, avocado și fasole.

„Dieta este un factor major în cazul unui nivel ridicat de colesterol. În special, cei mai mari vinovați sunt alimentele bogate în grăsimi saturate. Acestea includ alimente precum cărnurile grase, brânza, untul și prăjiturile”, spune Dr. Irina Andreeva.

În aceași măsură băuturile pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol. Dr. Andreeva recomandă ceaiul verde și ceaiul de hibiscus.

Tocmai de aceea, puteți adăuga aceste trei alimente la micul dejun – ovăz, avocado și fasole. Ovăzul conține fibre solubile care ajută la controlul nivelului de colesterol.

„Fibrele solubile pot reduce absorbția plăcii de colesterol din sânge. Cinci până la 10 grame sau mai mult de fibre solubile pe zi scade nivelul colesterolului lipoproteic cu densitate redusă”, spune terapeutul.

Citește și Cum să scapi de kilogramele de peste vară! Dieta de toamnă care îți va schimba viața

Beneficiile pentru sănătate ale celor trei alimente

Fulgi de ovăz

Un studiu recent a arătat că participanţii care au consumat zilnic 70 de grame de fulgi de ovăz sub formă de terci au avut niveluri mai scăzute de colesterol. În 28 de zile, nivelul lor de lipoproteine cu densitate scăzută a scăzut cu 11,6 la sută.

Fasole

Fasolea este bogată în fibre solubile.

„Organismului îi ia ceva timp să le digere, ceea ce înseamnă că te simți sătul mai mult timp după ce mănânci fasole. Acesta este unul dintre motivele pentru care fasolea este considerată un aliment sănătos pentru persoanele care încearcă să slăbească”, spune expertul.

Citește și Mihaela Bilic explică de ce trebuie să evităm mâncarea la volan: „Oare am fi dispuşi să renunţăm la plăcerile alimentare de frica amenzii?”

Avocado

Avocado este un aliment bogat în grăsimi sănătoase pentru inimă. Potrivit unui studiu, consumul unui avocado pe zi, ca parte a unei diete cu conținut moderat de grăsimi, poate reduce nivelul lipoproteinelor cu densitate scăzută.

„Rezultatele arată că avocado are efecte benefice asupra factorilor de risc. Pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare, este extrem de important să se renunțe la fumat, precum și să se reducă la minimum consumul de alcool”, spune Dr. Irina Andreeva, potrivit actualno.com.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Buget de 50 de milioane de euro! Mihai Rotaru, planul pe 10 ani pentru a face Craiova Maxima din nou. Exclusiv
Capital.ro
Cum poți să ieși la pensie mai repede. Anunț de la Casa de Pensii pentru o categorie de români: Vă recomandăm să depuneți documentele doveditoare
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat