De ce să mănânci cireşe. Şapte beneficii pentru sănătate ale super-fructelor verii

Probabil că puţini sunt cei care ar putea spune că nu le plac cireşele. Sunt delicioase, săţioase şi, în plus, bogate în principii nutritive. Aşa că nu lăsa să le treacă sezonul fără să profiţi de beneficiile pe care aceste fructe le aduc sănătăţii şi frumuseţii.
Oana Anghel
14 mai 2021, 12:21
De ce să mănânci cireşe. Şapte beneficii pentru sănătate ale super-fructelor verii

De ce să mănânci cireşe. Cireşele sunt bogate în vitaminele A și C şi în acizi graşi omega-3 și omega-6. Puțin mai calorice decât alte fructe, acestea oferă o mulţime de beneficii semnificative pentru sănătate. Iată, mai jos, şapte motive pentru care ar trebui să consumi cireşe ori de câte ori ai ocazia:

Previn bolile de inimă

Cireșele ajută la scăderea nivelului de trigliceride și colesterol, doi factori care cresc riscul apariţiei bolilor de inimă. Consumul de suc de cireșe contribuie, de asemenea, la reducerea tensiunii arteriale crescute, potrivit unui studiu publicat în The American Journal of nutrition. Oamenii de ştiinţă au arătat că antocianinele din aceste cireșe, care sunt antioxidanți puternici, ajută la scăderea tensiunii arteriale cu aproximativ 7%.

Citeşte şi De ce să mănânci varză. Zece beneficii pe care această legumă le aduce sănătăţii

Reduc inflamaţia

Un studiu din 2013 publicat în Journal of Nutrition a analizat cireșele dulci și a constatat că aceste fructe dulci au proprietatea de a reduce inflamația din organism.

Lupta împotriva crizelor de gută

Guta este un reumatism inflamator cauzat de o supraabundență de acid uric în organism, care cristalizează la nivelul articulațiilor și provoacă dureri severe. Cireșele conțin niveluri ridicate de antocianină, un antioxidant antiinflamator care favorizează scăderea nivelului de acid uric. Conținutul său ridicat de vitamina C poate contribui, de asemenea, la scăderea nivelului acidului uric. Potrivit unui studiu din 2014, în cazul pacienților diagnosticaţi cu gută care au consumat regulat cireşe riscul apariţiei crizelor de gută a fost redus cu 35%.

Este recomandat persoanelor diabetice, graţie indicelui glicemic scăzut

Cireșele provoacă o mică creștere a nivelului de zahăr din sânge atunci când sunt consumate. Antocianina, un antioxidant prezent în acest fruct, contribuie la îmbunătățirea nivelului de insulină. Astfel, după consumul de cireşe, organismul devine capabil să scadă glicemia mai repede și mai eficient. Totuşi, persoanele diabetice trebuie să mănânce cireşe cu moderaţie și întotdeauna după sfatul medicului.

Citeşte şi De ce să consumi căpşuni. Lista afecţiunilor în care se recomandă consumul acestor fructe

Îmbunătățeşte somnul

Potrivit unor studii recente, consumul de cireşe sau de suc de cireşe poate ajuta la extinderea duratei somnului cu până la o oră și jumătate, dar şi la îmbunătăţirea calităţii somnului.

Îmbunătăţeşte performanţele creierului

Melatonina, polifenolii şi antocianinele, compuşi prezenţi în cireşe, au dovedit efecte benefice asupra funcţiilor cerebrale. Toate trei protejează celulele creierului de stresul oxidativ şi pot preveni diferitele forme de demenţă.

Previne cancerul 

S-a demonstrat că antocianinele din cireşe au un efect de diminuare a celulelor canceroase şi de stimulare a distrugerii acestora. Rezultatele cercetării au demonstrat că reduc ritmul de creştere a celulelor de cancer la colon.

Sursa: santemagazine.fr

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Mihaela Borcea, în doliu! A murit tatăl ei: "S-a oprit o parte din lumea mea…”
Fanatik.ro
David Popovici, semifinale 200 m liber, LIVE la CE de natație Paris 2026. S-a anunţat ora de start a cursei şi adversarii
Capital.ro
Ministerul Energiei anunță că sistemul energetic rămâne stabil după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Nu există riscuri pentru alimentarea cu energie electrică la nivel național
Playtech.ro
Ce semne pot indica prea mult mangan în apa de la robinet. Poate fi folosită pentru spălat sau gătit?
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Răsturnare de situație privind noul Guvern! Sorin Grindeanu a confirmat
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat