Descoperire inedită: Ţările cu un consum mai mare de ciocolată au mai mulţi laureaţi Nobel

Cu cât consumul de ciocolată într-o ţară este mai mare, cu atât numărul laureaţilor premiului Nobel este mai ridicat, o astfel de legătură fiind descoperită de omul de ştiinţă american Franz H. Messerli, care lucrează la un spital din New York. Rezultatele studiului său au fost publicate pe site-ul prestigioasei reviste The New England Journal of Medicine (NEJM).
Romania TV
11 oct. 2012, 06:49
Descoperire inedită: Ţările cu un consum mai mare de ciocolată au mai mulţi laureaţi Nobel

‘Ideea de a efectua o astfel de cercetare mi-a venit atunci când mă aflam într-un hotel din Kathmandu şi mă plictiseam. Nu mi-a venit să cred când am descoperit această interconexiune’, a declarat el, potrivit Agerpres.

O listă cu 23 de ţări cu cel mai mare consum de ciocolată coincide practic cu lista ţărilor cu cel mai mare număr de laureaţi ai premiului Nobel.

Pe primul loc în acest clasament neobişnuit se situează Elveţia, urmată de Suedia, Danemarca, Austria şi Norvegia.

‘Elveţienii consumă în medie pe an circa 120 batoane de ciocolată cu o greutate de 85 de grame’, remarcă omul de ştiinţă, potrivit căruia SUA se află undeva pe la mijlocul acestui top.

Pentru a-şi spori numărul de laureaţi ai premiului Nobel, el le recomandă americanilor să mărească consumul de ciocolată cu 125.000 de tone pe an.

În calculele sale, Messerli a luat în considerare datele privind numărul de laureaţi ai premiului Nobel în fiecare ţară din cele 23 inclusiv până în 2011. Câştigătorii premiului pentru 2012 nu au fost incluşi în această listă.

În conformitate cu cantitatea de ciocolată consumată, Elveţia ar trebui să aibă 14 laureaţi ai Premiului Nobel. În realitate, numărul acestora se ridică la 28.

Messerli subliniază că personal consumă ciocolată în fiecare zi, de obicei sortimente de ciocolată amăruie.

Nu este pentru prima oară când oamenii de ştiinţă fac conexiuni la prima vedere lipsite de orice logică. Anterior, cercetătorii au demonstrat o interconexiune între numărul de autişti în Europa şi rata natalităţii pe bătrânul continent, arătând de asemenea că sinuciderile în rândul bărbaţilor depinde de numărul de pistrui de pe corp.

Despre beneficiile ciocolatei, în primul rând a sortimentului amărui, cu un conţinut ridicat de cacao, s-a scurs multă cerneală. Experţii consideră că datorită cantităţii mari de flavonoizi /antioxidanţi/ acest produs are un efect pozitiv asupra creierului şi inimii şi chiar ajută la pierderea kilogramelor în plus.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
„Dacă ești în război cu Rus, pleci de pe planetă, nu din Cluj!”. De ce are probleme Neluțu Varga la CFR. Exclusiv
Capital.ro
Prețuri carburanți duminică, 16 august. Cât costă benzina și motorina la finalul săptămânii. Noile tarife din benzinării
Playtech.ro
Ce să nu comanzi niciodată într-un restaurant turistic. Preparatele evitate de localnici şi bucătari
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat