Dieta banală care poate preveni 200.000 de decese premature. Este foarte simplu de ţinut

Într-un studiu revoluționar coordonat de Environmental Change Institute de la Universitatea Oxford s-a constatat că trecerea la o dietă săracă în carne ar putea avea un impact semnificativ nu doar asupra sănătății, ci și asupra mediului înconjurător.
Filip Stan
08 ian. 2024, 08:03
Dieta banală care poate preveni 200.000 de decese premature. Este foarte simplu de ţinut
Dieta banală care poate preveni 200.000 de decese premature

Dieta banală care poate preveni 200.000 de decese premature. Creșterea animalelor, o sursă majoră de poluare a aerului prin emisiile de amoniac, metan și protoxid de azot, afectează calitatea aerului și poate duce la probleme de sănătate grave, inclusiv boli cardiovasculare, metabolice și pulmonare.

Potrivit acestui studiu, o dietă echilibrată, care include carne și pește în cantități moderate, ar putea preveni până la 100.000 de decese premature anual. Însă, impactul major vine odată cu adoptarea unei diete vegane, excluzând complet produsele de origine animală, ceea ce ar putea preveni peste 200.000 de decese premature.

Citeşte şi: VIDEO Dieta 30-30-30 face furori pe Tik Tok după Sărbători. Secretul de aur în lupta cu kilogramele

Datele Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) arată că, în 2019, patru milioane de oameni au pierit prematur din cauza poluării aerului. Astfel, schimbările simple în dieta alimentară pot aduce beneficii semnificative pentru sănătatea noastră și pentru mediul înconjurător.

Studiul, publicat de Nature Communications, subliniază că beneficiile unei diete sărace în carne sunt mai pronunțate în zonele agricole cu concentrații ridicate de ferme, precum Belgia, Țările de Jos, nordul Italiei, sudul Chinei și vestul Statelor Unite.

Citeşte şi: Dieta Ikariană: Nouă alimente sănătoase pe care trebuie să le introduci în alimentația ta pentru longevitate

În concluzie, adoptarea unei diete care exclude sau limitează consumul de carne poate avea un impact semnificativ asupra reducerii deceselor premature și îmbunătățirii calității aerului. Află cum poți contribui la propria sănătate și la protejarea mediului, adoptând schimbări simple în obiceiurile alimentare!

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Suma colosală pe care o încasează Istvan Kovacs! Câți bani câștigă la Campionatul Mondial 2026
Capital.ro
Schimbare majoră pentru șoferi din iulie 2026. Toate mașinile vor fi obligate să aibă aceste sisteme
Playtech.ro
Cât costă un plin după ultima ieftinire a carburanților. Prețurile din București, Cluj, Iași și Constanța
Adevarul
Alertă în spațiul aerian al Ungariei. Avion de pasageri interceptat la solicitarea NATO, după ce a întrerupt comunicațiile
wowbiz.ro
Emil Gânj, condamnat definitiv la închisoare pe viață! Avocatul familiei victimei: „Despăgubirile vor fi imputate statului roman”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
BREAKING NEWS O mașină a fost cuprinsă de foc în parcarea unui bloc din Iași. Pompierii intervin de urgență
iamsport.ro
Un fost antrenor din SuperLiga, bătut în vestiar după ce i-a făcut avansuri unui jucător: 'Mi-a zis că este adevărat'
MediaFlux
Se dau pensiile pe card. La ce oră sunt alimentate conturile pensionarilor
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți