Dieta Portfolio, considerată de cercetătorii de la Harvard cea mai bună din istorie, nu interzice niciun aliment

Dieta Portfolio, susținută de experții de la Harvard, pune accentul pe alimentele vegetale bogate în fibre și grăsimi sănătoase, dar nu pune niciun fel de interdicție.
Alina Costache
28 feb. 2025, 19:25
Dieta Portfolio, considerată de cercetătorii de la Harvard cea mai bună din istorie, nu interzice niciun aliment
Dieta Portfolio nu interzice niciun aliment

Cercetătorii de la Universitatea Harvard au venit cu o nouă propunere – dieta Portfolio. Dieta își propune să controleze pe cât posibilul colesterolul, responsabil de problemele cardiovasculare majore.

Nutriționiștii au încercat de-a lungul anilor să găsească dieta care să îndeplinească toate premisele sănătoase posibile:

  • să furnizeze nutrienții esențiali necesari;
  • să ne ajute să slăbim;
  • să limiteze inflamațiile;
  • să nu provoace vârfuri glicemice.

Citește și: Supa care te scapă de kilogramele în plus nedorite. Rezultatele se vor vedea rapid pe cântar

Cu toate astea, s-a ajuns la concluzia că nu există un plan alimentar perfect, ci totul depinde de obiectivele fiecăruia, de vârstă, genetică, de stilul de viață și de multe alte premise.

Persoanele care fac sport vor avea nevoie de o dietă bogată în proteine, în timp ce cei care au probleme cu nivelul tensiunii arteriale ar putea opta pentru dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension).

Experții de la Harvard au creat dieta Portfolio, bazată pe dieta mediteraneană cu adăugarea de alimente vegetale bogate în nutrienți care împiedică organismul să absoarbă prea mult colesterol.

Scopul acestei diete este de a reduce nivelul de colesterol LDL, așa-numitul colesterol „rău”, care este o grăsime care, atunci când se atașează de moleculele de calciu, poate forma plăci pe pereții vaselor de sânge, blocând astfel circulația sângelui.

Citește și: De ce nu se pune leuștean în toate ciorbele. Un bucătar celebru spune când trebuie adăugat, de fapt, în mâncare

Ce este dieta Portfolio

Dieta nu interzice un anumit aliment, dar sugerează reducerea unora dintre ele, cum ar fi carnea. Prin urmare, nu este un plan vegan sau vegetarian, deoarece nu interzice produsele de origine animală.

Dieta se concentrează pe plante ca alimente sărace în colesterol. Proteinele vegetale, semințele și fibrele sunt cele pe care dr. Andrea J. Glenn, autorul principal al studiului de la Harvard, recomandă să le consumăm.

Alimentele recomandate de dieta Portfolio includ patru grupe principale de alimente și nutrienți, cum ar fi nucile și alte fructe uscate (40 grame/zi), care furnizează grăsimi sănătoase pentru inimă și nu afectează creșterea în greutate.

Cheia este cantitatea, niciodată mai mult decât îți încape în pumn. De asemenea, trebuie consumate proteine vegetale din soia (50 grame/zi), sub formă de tofu, lapte sau orice produs derivat.

În plus, leguminoasele precum năutul, lintea sau fasolea sunt recomandate zilnic, precum și cerealele integrale și citricele, care sunt pline de fibre solubile vâscoase (formează un gel în tractul intestinal care încetinește digestia, controlând glicemia și colesterolul).

Cinci bucăți de fructe combinate cu legume și dovleac, porumb, trebuie, de asemenea, consumate zilnic. Avocado și uleiul de măsline sunt recomandate în special.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
„N-a fost nicio șmecherie!” Andrei Nicolescu spune tot adevărul despre faza care a dus la eliminarea lui Pancu
Capital.ro
Cum își planifică românii vacanțele în funcție de generație. Diferențele dintre Gen Z, Millennials, Generația X și Baby Boomers
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
Nepotul lui Mircea Rednic a murit cu câteva ore înainte de nuntă! Marius Totolici s-a stins în somn la doar 37 de ani. Ce a arătat autopsia?
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Dispozitive medicale gratuite pentru pensionari. Procedura decontată prin CNAS în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat