Dieta simplă care prelungește viața. Scade riscul de a dezvolta boli cardiovasculare cu 23%

Oamenii de știință sunt mereu în căutarea „dietei perfecte". O nouă propunere a specialiștilor se referă la „dieta mediteraneeană", care poate reduce riscul de a dezvolta o boală cardiovasculară cu 24% în rândul femeilor. 
Filip Stan
15 mart. 2023, 17:10
Dieta simplă care prelungește viața. Scade riscul de a dezvolta boli cardiovasculare cu 23%

Studiul care vine cu vești bune pentru persoanele de sex feminin, publicat în revista Heart, a devenit virală în social media. Dieta mediteraneană este bogată în nuci, fructe de mare, cereale integrale și legume.

Mai mult, persoanele care urmează această dietă prezintă un risc mai scăzut de a dezvolta odată cu înaintarea în viață diverse probleme psihice.

În cadrul studiului publicat de oamenii de știință în revista Heart au fost analizate mai multe informații din diverse studii referitoare la femeile care au adoptat o dietă mediteraneană, respectiv despre bolile cardiovasculare și riscul acestora de a muri în timpul perioadei de monitorizare. În plus, experții au adunat date din 16 studii realizate în rândul a peste 720.000 de femei a căror sănătate cardiovasculară a fost monitorizată pentru o perioadă de 12,5 ani.

 

Concluzia oamenilor de știință cu privire la dieta mediteraneană

 

Astfel, echipa de cercetători de la Universitatea din Sydney, Australia, a ajuns la concluzia că femeile care au adoptat o dietă mediteraneană strictă au prezentat un risc cu 24% mai mic de a dezvolta boli de inimă. Mai mult, riscul acestora de a deceda din cauza unei alte afecțiuni a scăzut cu 23%.

„Am descoperit că o dietă mediteraneană a fost benefică pentru femei, acestea prezentând un risc cu 24% mai redus de a dezvolta o boală cardiovasculară şi un risc cu 23% mai redus de mortalitate”, au scris autorii.

Într-un studiu distinct, o echipă de cercetători din Marea Britanie a constatat că persoanele care au urmat o dietă mediteraneană strictă au prezentat un risc cu 23% mai mic de a dezvolta demență în comparație cu cele care nu au adoptat o astfel de dietă strictă.

Concret, dieta mediteraneană implică un consum ridicat de fructe și legume, grăsimi bune – uleiul de pește, uleiul de măsline, nuci, fructe de mare și carne albă. Toate acestea se încorporează zi de zi, la mesele principale, dar și ca gustări sănătoase între mese.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Mihaela Borcea, în doliu! A murit tatăl ei: "S-a oprit o parte din lumea mea…”
Fanatik.ro
David Popovici, semifinale 200 m liber, LIVE la CE de natație Paris 2026. S-a anunţat ora de start a cursei şi adversarii
Capital.ro
Ministerul Energiei anunță că sistemul energetic rămâne stabil după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Nu există riscuri pentru alimentarea cu energie electrică la nivel național
Playtech.ro
Ce semne pot indica prea mult mangan în apa de la robinet. Poate fi folosită pentru spălat sau gătit?
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
E oficial: scade prețul la motorină. Se aplică reducerea accizei cu 20%
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat