INCREDIBIL. Cafeaua este benefică pentru ficat

Cercetătorii au realizat un studiu pentru a afla ce efect are cafeaua, inclusiv cea fără cafeină, asupra ficatului. Rezultatele au fost surprinzătoare. Cu cât creşte consumul de cafea, cu atât scade nivelul de enzime anormale din ficat.
Iulian Tudor
11 oct. 2014, 10:43
INCREDIBIL. Cafeaua este benefică pentru ficat

În cafea există compuşi chimici, alţii în afară de cafeină, care au un efect benefic, de protejare a ficatului, scrie descopera.ro. Studiul a fost realizat de cercetătorii de la National Cancer Institute şi rezultatele au fost publicate în revista Hepatology.

În ultimii ani, consumul de cafea a crescut cu câte un procent în fiecare an, iar în ultima perioadă chiar şi cu 2% pe an.

Citeşte şi Alimentul care îţi curăţă ficatul. Ce să bei dimineaţa în loc de cafea

Studii anterioare au arătat că un consum mai mare de cafea poate ajuta la scăderea riscului de diabet, boli cardiovasculare şi cancer hepatic. Dar rezultatele nu putea fi aplicate şi pentru cafeaua fără cafeină.

Pentru actualul studiu, cercetătorii au analizate date obţinute de la U.S. National Health and Nutrition Examination Survey, pentru perioada 1999-2010. Au fost incluse 27.793 persoane, cu vârsta peste 20 de ani, care au consumat cafea în ultimele 24 de ore.

Citeşte şi Cum se bea corect cafeaua. Un indiciu: Nu cu ţigară!

Cercetătorii au făcut analize de sânge pentru a vedea markerii pentru funcţia hepatică. Cei care au declarat că beau mai mult de 3 ceşti de cafea pe zi aveau niveluri mai scăzute de ALT, AST, ALP şi GGT (markeri hepatici), comparativ cu persoanele care nu consumau cafea.

De data aceasta, au fost verificate şi analizele consumatorilor de cafea decafeinizată şi cercetătorii au observat şi aici un nivel scăzut de enzime hepatice anormale.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Reședința de lux a lui Jurgen Klopp din perioada Liverpool s-a vândut. Cum arată vila cu 6 dormitoare, sală de cinema, piscină și saună
Capital.ro
Regula care poate aduce bani în plus la pensie. Totul începe cu 100 de lei pe lună. Dan Sulică: Este aur curat
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Fără CASS, dar și pensii și indemnizații mai mari. Anunțul zilei
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți