Liber la bere! Vezi studiul care demontează mitul „burţii de bere”

Vin căldurile şi, deşi medicii spun că nu e tocmai indicat, multă lume se răcoreşte cu bere, chiar dacă riscă să facă burtă. Cei care au o problemă în acest sens pot sta însă liniştiţi. Contrar ideilor de până acum, burta nu se face de la bere. Cel puţin aşa susţine un studiu realizat recent de cercetători germani.
Romania TV
05 apr. 2012, 09:51
Liber la bere! Vezi studiul care demontează mitul

Nemţii sunt mari consumatori de bere, aşa că s-au gândit să facă un studiu privind efectele acestei băuturi asupra organismului şi a aspectului fizic. Pentru că adesea se foloseşte termenul „burtă de bere”, o echipă de cercetători a încercat să afle dacă licoarea este cu adevărat cauza acestei deformări a corpului.

Studiul s-a desfăşurat pe parcursul a patru ani, timp în care cercetătorii au analizat greutatea şi dimensiunile taliei şi ale şoldurilor la aproape 20.000 de persoane. Participanţii trebuiau doar să spună câtă bere consumau şi ce altceva consumă zilnic.

La studiu au participat şi femei – împărţite în patru categorii, de la „consum zero” până la „consum moderat” -, şi bărbaţi – împărţiţi în cinci categorii, de la „consum zero” până la „consum foarte mare”. La femei, „moderat” echivala cu cel puţin 250 ml de bere pe zi, iar la bărbaţi între 500 şi 1000 ml.

Totodată, „burta de băutor de bere” a fost definită ca un strat de grăsime proeminent începând din zona taliei şi prea mare în raport cu dimensiunile şoldurilor şi cu înălţimea.

Rezultatele studiului, publicate în European Journal of Clinical Nutrition, arată că nimic nu susţine ideea că burta creşte direct proporţional cu cantitatea de bere consumată. Da, berea îngraşă, însă nu se pune problema ca stratul adipos să se depună în mod exagerat în zona abdomenului tocmai din cauza ei.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
„Argentinienii l-ar înjura pe Messi?” Editorial din tribune despre Baiaram și relația complicată cu mulți dintre fanii Universității Craiova
Capital.ro
Pensie mai mare după o victorie în instanță împotriva Casei de Pensii. Judecătorii au obligat instituția să emită o nouă decizie de pensionare
Playtech.ro
Curent mai scump din toamnă, presiune pe gaze și căldură la iarnă. Ce se pregătește pentru facturile românilor
Adevarul
Radu Drăgușin, detalii teribile despre accidentarea care aproape i-a încheiat cariera: „Multă durere, am învățat să merg din nou!”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Șoferul care a provocat tragedia din Brașov, plasat sub control judiciar. Ce i-au interzis procurorii
iamsport.ro
Mihai Rotaru a spus ce pachet de acțiuni deține, de fapt, la Universitatea Craiova: ”Pot să rămân și cu mai puțin!”
MediaFlux
Tradiții și obiceiuri pentru ziua de 15 august. Ce este interzis să faci de Adormirea Maicii Domnului
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat