Mai sănătoşi, deştepţi şi longevivi cu două pahare de vin pe zi

Două pahare de vin pe zi pot îmbunătăţii calitatea vieţii, în special pe cea a persoanelor de vârsta a doua. Cei care consumă alcool cu moderaţie şi în mod constant se bucură de o sănătate şi un stil de viaţă mai bune decât cei care beau ocazional sau în exces.
Romania TV
25 iun. 2012, 17:07
Mai sănătoşi, deştepţi şi longevivi cu două pahare de vin pe zi

Un studiu realizat de către specialiştii Universităţii Boston arată că persoanele care consumă alcool (vin- roşu, în special) cu moderaţie, aceasta însemnând nu mai mult de 14 pahare pe săptămână şi nici mai mult de 3 într-o zi pentru femei şi 4 într-o zi pentru bărbaţi – beneficiază de o stare de sănătate şi de o funcţionare a organismului mai bune decât ale persoanelor abstinente complet, scrie The Telegraph în ediţia online.

Specialiştii au analizat în cadrul studiului lor numeroşi factori, între care dexteritatea, emoţiile, funcţiile cognitive şi mobilitatea organismului subiecţilor studiaţi. Cercetarea s-a desfăşurat pe un eşantion de 5.404 de canadieni în vârstă de 50 de ani. 

Cei mai mulţi dintre ei consumau alcool în mod regulat. În cadrul eşantionului studiat au fost identificaţi şi consumatorii „moderaţi”. S-a constatat că acest grup de consumatori moderaţi au înregistrat valorile cele mai mari la indicii de sănătate studiaţi. Schimbările subsecvente în calitatea vieţii celor trecuţi de 50 de ani au fost asemănătoare în toate grupurile de subiecţi studiate, cu excepţia celor care se lăsaseră de băut după ce înainte fuseseră consumatori moderaţi. La aceştia s-a observat un uşor declin al parametrilor de sănătate.

Concluzia autorilor studiului a fost aceea că, „în general, acesta demonstrează că există o relaţie pozitivă între consumul moderat regulat de alcool şi calitatea vieţii adulţilor de vârstă mijlocie. Totuşi, efectele asupra calităţii vieţii unei persoane care continuă să consume alcool pe măsură ce înaintează în vârstă sau, dimpotrivă, diminuează consumul de alcool sau renunţă definitiv rămân neclare”.

Specialistul Harvey Finkel, de la Centrul Medical al Universităţii Boston, are însă o explicaţie: „Pe măsură ce oamenii înaintează în vârstă, interacţiunile sociale se diminuează în general, ceea ce duce şi la scăderea poftei pentru consumul de alcool, cât şi a ocaziilor de a bea.”

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Raluca Pastramă a dezvăluit că a slăbit 5 kilograme. Cum arată acum: „Mă laud singură”
Fanatik.ro
Huiduit, Ștefan Baiaram a facut o criză de nervi pe bancă și l-a lovit cu sticla în cap pe magazioner: „Sunt foarte supărat și dezamăgit”
Capital.ro
Dieta lui David Popovici ascunde un detaliu surprinzător. Ce aliment a eliminat complet
Playtech.ro
Ce înseamnă de fapt „vedere la mare” când rezervi un hotel. Diferența dintre sea view și side sea view
Adevarul
Testul auto care a împărțit internetul. „Să le suspende permisele celor care au greșit!” Care este ordinea corectă de trecere
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Lovitură pentru Putin! Ucraina i-a afectat grav locuința de la Marea Neagră
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat