Mâncarea fast-food consumată în timpul sarcinii este la fel de dăunătoare pentru făt ca şi fumatul

Acrilamidele, compuşi secundari, toxici, prezenţi în hrana procesată, afectează dezvoltarea fătului în uterul mamei care consumă hrană procesată de tip fast-food sau junk-food în timpul sarcinii.
Romania TV
24 oct. 2012, 12:45
Mâncarea fast-food consumată în timpul sarcinii este la fel de dăunătoare pentru făt ca şi fumatul

Specialiştii le avertizează pe femeile însărcinate care poftesc la astfel de meniuri să se abţină pentru binele viitorului lor copil. Hrana de acest tip, spun ei, consumată în timpul sarcinii, este la fel de dăunătoare pentru făt – şi nu numai pentru el – în aceeaşi măsură în care este şi fumatul, scrie The Sun.

Meniurile de tip junk-food, cum sunt cartofii prăjiţi industrial, de pildă, conţin un produs toxic, foarte periculos pentru organism, numit acrilamidă. Ingerat de către femeile însărcinate, acesta influenţează în mod negativ sănătatea şi evoluţia fătului.

În urma unor studii de specialitate, s-a demonstrat că un copil născut de către o mamă care a consumat hrană de acest tip, poate avea creierul mai mic decât cel al unui copil normal şi, de asemenea, o greutate sub limită.

Cercetătorii spanioli de la Universitatea Barcelona au realizat studiul lor pe un eşantion de 1.100 de femei europene însărcinate, între care 186 consumau în mod special cartofi prăjiţi de la fast-food.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Mihaela Borcea, în doliu! A murit tatăl ei: "S-a oprit o parte din lumea mea…”
Fanatik.ro
David Popovici, încurcătură înainte de semifinala la 200 de metri liber: „Băi, ce ordine? Cum sunt astea inversate?”
Capital.ro
Ministerul Energiei anunță că sistemul energetic rămâne stabil după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Nu există riscuri pentru alimentarea cu energie electrică la nivel național
Playtech.ro
Cum se răcoreau casele înainte de apariția aerului condiționat. Soluțiile vechi care sunt folosite și astăzi
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Lovitură pentru Putin! Ucraina i-a afectat grav locuința de la Marea Neagră
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat