Mare atenție când cumperi produse din pește. Ce cod ar trebui să existe pe ambalaj ca să poți fi sigur că nu e periculos pentru organism

Peștele e un aliment foarte consumat, însă mulți știu că unele tipuri de pește pot fi nocive pentru organism. Produsele din pește ambalate, pe care le găsim în magazin, sunt cele mai periculoase.
Alina Costache
04 feb. 2024, 22:31
Mare atenție când cumperi produse din pește. Ce cod ar trebui să existe pe ambalaj ca să poți fi sigur că nu e periculos pentru organism

Atunci când cumpărăm produse din pește, e bine să fim atenți la anumite aspecte. Dacă achiziționăm pește ambalat din magazin, ambalajul trebuie să conțină un cod. Dacă nu apare, e mai bine să evitați respectivul produs.

Peștele poate fi extrem de periculos pentru organism și tocmai de aceea apariția acelui cod FAO pe ambalaj este obligatorie. El face referire la originea peștelui, locul de unde a fost capturat de pescari, dacă e un loc sigur sau nu.

Citește și Cafeaua, prieten sau dusman? Iata beneficiile si riscurile consumului de cafea

Dacă codul lipsește de pe ambalaj există posibilitatea ca pescarii să ascundă originea peștelui, iar în acest fel consumatorii nu au garanția că e sigur pentru sănătate să-l consume.

Potrivit specialiștilor, cumpărătorii ar trebui să evite peștele provenit din Oceanul Pacific, iar acest lucru e indicat prin condurile FAO 61, 67, 71, 77, 81, 87 și 88.

Citește și Care e cel mai bun obicei pe care îl poți avea dimineața, înainte să te speli pe dinți. Vlad Ciurea: „Trebuie să-l activăm”

Beneficiile consumului de pește

În afară de acel pericol pe care e bine să-l evitați, peștele e printre cele mai sănătoase alimente. Are nutrienți importanți, proteine și vitamina D. În plus, e o sursă excelentă de acizi grași Omega-3, care sunt foarte importante pentru corp și creier.

În plus, peștele poate să reducă riscul apariției de atacuri de cord și accident vascular cerebral. Deloc surprinzător, multe studii arată că oamenii care mănâncă pește în mod regulat au un risc mai mic de atacuri de cord, accident vascular cerebral și deces din cauza bolilor de inimă.

Peștele conține substanțe nutritive esențiale pentru dezvoltare. E recomandat să fie consumat de femei însărcinate sau care alăptează. Consumul lui poate, de asemenea, să stimuleze sănătatea creierului. Multe studii arată că cei care mănâncă mai mult pește au rate mai lente de declin mental.

Un alt beneficiu e că ajută la prevenirea și tratarea depresiei. Numeroase studii controlate arată, de asemenea, că acizii grași omega-3 pot lupta împotriva depresiei și pot crește semnificativ eficacitatea medicamentelor antidepresive.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Lovitură pentru Universitatea Craiova! Jucătorul dorit de Mihai Rotaru a semnat până în 2029 cu altă echipă
Capital.ro
Banii cash se schimbă complet. Se pregătește o revoluție a numerarului. Bancnotele viitorului au fost deja prezentate
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți