Pericolul din conserve. Vezi de ce rişti să te îmbolnăveşti

Consumul regulat de alimente din conserve contribuie la creşterea nivelului de bisfenol A în urină, acest compus chimic fiind asociat cu un risc ridicat de declanşare a cancerelor hormono-dependente, printre care se numără cel mamar şi cel la prostată, potrivit unui studiu.
Romania TV
23 nov. 2011, 12:15
Pericolul din conserve. Vezi de ce rişti să te îmbolnăveşti

Potrivit acestui studiu american – realizat de cercetătorii de la Universitatea Harvard şi publicat în Journal of the American Medical Association -, persoanele care consumă timp de cinci zile consecutiv supă din conservă prezintă în urină un nivel de bisfenol A de 1.200 de ori mai mare decât cel existent în organismul consumatorilor de supă proaspătă, potrivit Mediafax.

Studiul este prezentat drept „unul dintre primele care cuantifică nivelul de bisfenol A din organismul uman după ingestia de alimente din conserve”. „Ştiam de mult timp că nivelul de bisfenol A din organism creşte după consumul de băuturi care au stat mult timp depozitate în anumite recipiente din plastic”, a explicat Jenny Carwile coautor al studiului.

„Însă studiul nostru sugerează că alimentele din conserve pot constitui subiect de îngrijorare mai important, mai ales prin prisma utilizării pe scară foarte mare”, a spus aceasta.

Bisfenolul A este un compus chimic prezent în cantitate mare în produsele din plastic – rolul lui este să facă plasticul incasabil -, în pelicula din plastic ce căptuşeşte cutiile metalice de conserve, dozele de băuturi şi unele amalgamuri dentare, este asociat, alături de alte substanţe de tipul „perturbatorilor endocrini”, cu creşterea numărului de cancere hormono-dependente, mai ales mamar şi la prostată.

La studiu au participat 75 de persoane, care au consumat timp de cinci zile consecutiv fie supă din conservă, fie supă proaspătă, fără a-şi modifica celelalte obiceiuri alimentare.

Analiza mostrelor de urină prelevate de la aceştia a demonstrat că, după cinci zile, nivelul de bisfenol A era de 1.200 de ori mai mare la consumatorii de supă din conservă.

Însă riscul a fost considerat unul temporar, după ce bisfenolul A a fost eliminat din urină. Cercetătorii nu au putut determina cantitatea de bisfenol A care rămâne mai mult timp în organism după consumul acestor conserve, un studiu mai amplu în acest sens fiind necesar.

În Franţa, Adunarea naţională a adoptat, pe 12 octombrie, o măsură de interzicere a utilizării bisfenolului A la fabricarea recipientelor pentru produsele alimentare, începând din 2014 (din 2013 pentru recipientele pentru produse alimentare destinate copiilor cu vârste sub 3 ani).

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Marius Șumudică, prezentat oficial la CFR Cluj. Cum arată staff-ul tehnic al noului antrenor al ardelenilor. Update Exclusiv
Capital.ro
Pensionarii cu pensii între 4.000 și 5.000 de lei pierd mii de lei prin CASS. Pensionarii ar putea recupera sumele doar dacă CCR declară măsura neconstituțională
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat