Piatra lui Dan, locul care oferă cea mai spectaculoasă priveliște a Lacului Tarnița din Cluj. Cum se poate ajunge acolo

Piatra lui Dan e zona turistică de unde ies fotografii de poveste cu lacul Tarnița, din județul Cluj. Deși în urmă cu ceva vreme nu era un loc de care să fi auzit prea mulți, acum a devenit unul dintre locurile preferate ale iubitorilor de natură. E locul

12 iul. 2021, 14:01

Priveliștea pe care o oferă asupra lacului Tarnița este sublimă, acesta fiind principalul motiv pentru care tot mai mulți străbat ore întregi pentru a ajunge acolo.

Spre deosebire pe Piatra lui Lucaci, traseul care duce spre Piatra lui Dan nu e încă marcat. Cei de la Salvamont au precizat că au luat în calcul marcarea lui, dar nu se știe în momentul de față când va fi gata.

Cum se ajunge la Piatra Lui Dan

Traseul de la Tarnița până la Piatra lui Dan e unul ușor spre mediu și durează în jur de două ore. Sunt aproximativ 10 kilometri doar dus.

Plecarea se face de la barajul Tanița pe drumul forestier din partea de nord a lacului, apoi se trece pe lânga cabana Salvamont. Pe drumul forestier nu se poate circula cu mașina. Din capătul drumului (unde se găsește o deschizătură de vegetaţie, şi traseul punct roșu continua spre stânga) se începe urcarea în direcția nord pe un drum mai mic. După 50 m la prima intersecție facem dreapta și începem o urcare accentuată pe deal.

Traseul continuă pentru circa 15 minute, până se ajunge la o poiană în partea stângă. De acolo se face dreapta pe un drum de pământ, iar la prima intersecție din nou dreapta până la o altă poiană.

Se continuă alte 20 de minute de mers pe curba de nivel până când apare o poiană în partea dreaptă. Poiana de aproximativ 450 de metri lungime trebuie traversată, iar apoi se intră în desișuri. După două minute de la coborâre se face dreapta, iar apoi se coboară versantul muntelui sprea Piatra lui Dan.

La un moment dat, din potecă se văd niște colți de stâncă. De acolo se poate admira una dintre cele mai frumoase priveliști din România. Ne continuăm drumul încă cinci minute, până ajungem la al doilea punct de belvedere.

Priveliștea de vis cu Lacul Tarnița

Lacul Tarnița e un lac de acumulare aflat între comunele Râșca, Mărișel și Gilău, județul Cluj, la vest de municipiul Cluj-Napoca. E una dintre cele mai spectaculoase locații din Cluj-Napoca și e destul de aproape de oraș. E locul perfect pentru cei care au nevoie de să evadeze din aglomerația din oraș și să se bucure de aer curat și liniște.